۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۶۹۰۵۵۲
منابع عراقی:

اجرای طرح امنیتی ویژه مراسم «اربعین» در کربلای معلی

اجرای طرح امنیتی ویژه مراسم «اربعین» در کربلای معلی
منابع عراقی اعلام کردند که طرح امنیتی ویژه مراسم اربعین به شکل روان و بدون مشکل در حال انجام است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، منابع عراقی اعلام کردند «فاهم الکریطی» سخنگوی فرماندهی عملیات کربلا به المعلومه گفت: طرح امنیتی تهیه شده از سوی فرماندهان امنیتی درباره مراسم اربعین طبق طرح از پیش تعیین شده به پیش می‌رود و هماهنگی قوی میان نهاد‌های امنیتی شرکت کننده در تامین امنیت زائران برقرار است.

در همین حال سازمان امنیت ملی عراق با صدور یک بیانیه از خنثی سازی حمله به زائران حسینی در دیالی خبر داد و اعلام کرد: سازمان امنیت ملی با حمله به لانه تروریست‌ها در دیالی چهار کمربند انفجاری که آماده هدف قرار دادن زائران بود را کشف و خنثی کرد.

از سویی دیگر «مقداد الموسوی» سخنگوی فرماندهی پلیس نجف در گفتگو با خبرگزاری عراقی واع گفت: طرح امنیتی مراسم اربعین تا پایان ماه صفر ادامه می‌یابد.

«قاسم الکریطی» از فرماندهان حشد شعبی امروز جمعه از مشارکت نیرو‌های حشد شعبی در حمایت از اماکن مقدس در جریان مراسم اربعین خبر داد و گفت: نیرو‌های حشد شعبی در طرح امنیتی مراسم اربعین مشارکت می‌کنند و نقش نیرو‌های حشد شعبی در طرح امنیتی و حمایت از زائران مورد تمجید فرماندهی عملیات کربلا و نیرو‌های پلیس است.

وی افزود: نیرو‌های امنیتی و حشد شعبی طرح‌های دفاعی محکمی برای حفاظت از شهر کربلا و مناطق صحرایی با استفاده از پهپاد‌ها تدارک دیده‌اند.

«صادق الحسینی» سخنگوی محور دیالی حشد شعبی عراق گفت: طرح حمایت از زائران اربعین در دیالی با موفقیت انجام شد.

وی افزود: در قالب این طرح موفق، امنیت بیش از دویست هزار زائر از شهر‌های و روستا‌ها و قصبات به سمت بغداد و از آنجا به سوی عتبات مقدس برای انجام مراسم اربعین تامین شد.

الحسینی گفت: اقدامات حشد شعبی در ممانعت از بروز هرگونه مشکل امنیتی کارساز شد و شمار زائران بالاترین میزان از ۱۸ سال قبل تاکنون است.

حسین الوندی از مقامات مسئول در کربلا گفت: کمیته عالی امنیتی با نظارت مستقیم وزیر کشور، طرح امنیتی محکمی برای تامین امنیت مراسم اربعین تهیه کرده است که انتظار می‌رود همه ساله از چهار میلیون زائر فراتر رود.

وی افزود: طرح امنیتی از هفته‌های قبل مهیا شده است و نیرو‌های فرماندهی عملیات الجزیره، تامین امنیت صحرای مجاور کربلا را برعهده گرفته و نیرو‌هایی هم در مناطق مجاور کربلا مستقر شده‌اند.

الوندی گفت: نیرو‌های حشد شعبی اقدام به تامین امنیت راه‌های منتهی به شهر از همه سمت کرده‌اند. حرکت زائران با نزدیک شدن به اوج مراسم اربعین کاملا روان است./۹۸۸/

ارسال نظرات