۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۶۹۰۵۸۸
امام جمعه یزد:

غربی‌ها دین را به نحوی از آموزش‌های ما کنار گذاشته‌اند

غربی‌ها دین را به نحوی از آموزش‌های ما کنار گذاشته‌اند
یزد - آیت الله ناصری گفت: غربی‌ها دین را به نحوی از آموزش‌های ما کنار گذاشته‌اند که دانش آموزان ما از اول هویت خدایی نداشته باشند و با معنای توکل آشنا نباشند.

به گزارش خبرگزاری رسا در یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری امروز در دیدار معاون بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با تاکید بر اهمیت صنعت پوشاک اظهار داشت: بازار پوشاک کشور ما توسط چین و ترکیه اشغال شده و واحدهای نساجی، ریسندگی و بافندگی از دست رفته و اگر بخواهیم تمام اینها را احیا کنیم، باید صنعت پوشاک را احیا کنیم.

وی با بیان اینکه کشور ما اکنون ۸۰ میلیون نفر جمعیت دارد و این جمعیت سالانه به حداقل ۴۰۰ میلیون قطعه لباس نیاز دارد، افزود: پوشاک صنعتی است که نه به تکنولوژی بسیار بالا و نه سرمایه گذاری کلان نیاز ندارد و حتی با سرمایه‌های خرد مردم نیز می‌توان این صنعت را برپا کرد.

آیت الله ناصری با بیان اینکه باید کارگاه‌های کوچک و بزرگ و حتی کارگاه‌های خانگی در کشور راه‌اندازی کنیم، عنوان کرد: اگر این صنعت به راه بیفتد، علاوه بر اینکه می‌توانیم از فرهنگ خود در دوخت لباس استفاده کنیم، می‌توانیم برندسازی نیز انجام دهیم.

امام جمعه یزد با اشاره به ظرفیت‌های بسیار خوبی که در حوزه صنعت پوشاک وجود دارد، تاکید کرد: با راه اندازی این صنعت، می‌توان زنجیره صنعت پوشاک از کشت پنبه تا تولید پوشاک را رونق بخشید.

وی با تاکید بر اینکه باید دست دلالان از بازار پوشاک کوتاه شود، عنوان کرد: این صنعت آلایندگی ندارد و می‌تواند مشکل بیکاری را تا حد زیادی به ویژه برای بانوان که بیشترین نرخ بیکاری استان یزد را به خود اختصاص داده‌اند، حل کند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: بنیاد مستضعفان می‌تواند در این زمینه ورود کند و کمک کند با راه اندازی صنعت پوشاک، هم اشتغال ایجاد کند و هم رشد اقتصادی را رقم بزند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دولت باید یک کار جهادی و انقلابی در زمینه تولید خوراک دام انجام دهد، افزود: بنیاد مستضعفان در این زمینه به دولت کمک و به این موضوع بسیار مهم ورود کند.

آیت الله ناصری تاکید کرد: خودکفایی در خوراک دام باید به یک برنامه جدی تبدیل شود و همه استان‌ها به ویژه استان‌هایی که مشکل جدی در زمینه آب ندارند، باید حداقل در زمینه تامین خوراک دام استان خود، خودکفا شوند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: در برهه‌های مختلف دیده‌ایم که کشور در در زمینه تامین خوراک دام با مشکل مواجه بوده و چشم به خارج از کشور داشته است و نوسان قیمت نیز به همین دلیل بسیار اتفاق افتاده است.

وی از بنیاد مستضعفان خواست: در این زمینه نیز به کمک دولت آمده و کمک کند تا در زمینه تامین خوراک دام به خودکفایی برسیم.

آیت الله ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تجارت در کشور ما اصولی نیست و تجار قواعد و قوانین اقتصادی را رعایت نمی‌کنند، اظهار داشت: متاسفانه در کشور ما هم تجار و هم تولیدکنندگان به دنبال سود بیشتر هستند و این امر سبب شده هیچ ضابطه و قانونی برای تعیین قیمت وجود نداشته باشد.

وی عنوان کرد: اخلاق و فرهنگ سود بیشتر را اگر در جامعه از بین ببریم، آنگاه وقتی کالا به دست مصرف کننده می‌رسد، نرخ واقعی است اما اگر این امر کنترل نشود، کالا تا به دست مصرف کننده برسد، چندین برابر قیمت واقعی است.

آیت الله ناصری تاکید کرد: سود باید واقعی باشد و اگر تاجر و تولید کننده تا توزیع کننده و فروشنده هر کدام به حق خود و سود منطقی راضی باشند، آنگاه کالاها با نرخ منطقی و واقعی به دست مردم می‌رسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از اتفاقات مهمی که دولت باید رقم بزند را تحول در آموزش دانست و اظهار داشت: غربی‌ها از ۱۰۰ سال پیش، تعقل، تفکر و تعقل را از سیستم آموزشی ما حذف کرده‌اند که این سه اصل باید به سیستم آموزشی ما باز گردد.

آیت الله ناصری با بیان اینکه سیستم آموزشی ما نیازمند تحول است، اظهار داشت: سه عنصر تدین، تعقل و تفکر از سیستم آموزشی ما توسط غربی‌ها از صد سال پیش حذف شده و آموزش‌های ارائه شده، سطحی و بر اساس «بخوان، حفظ کن، نمره بگیر» بوده است که در این سبک، مقوله خلاقیت و نوآوری مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تلاش برای عقب نگه داشتن مسلمانان به ویژه ایرانیان از دوران تحصیل و آموزش آغاز شد و تلاش کردند با حذف تدین، تفکر و تعقل از سیستم آموزشی، از رشد مسلمانان جلوگیری کنند، افزود: آنها می‌دانستند مسلمانان با این سه عنصر رشد می‌کنند و قدرت تشخیص حق و باطل از یکدیگر را پیدا می‌کنند و اگر این اتفاق بیفتد، از سیطره و تسلط آنها خارج خواهند شد و بازار آنها کساد خواهد شد زیرا آنها ما را همواره مصرف کننده علم و کالای خود می‌خواهند.

آیت الله ناصری ادامه داد: بعضاً دانش آموزان ۱۲ سال در مدرسه و سال‌ها در دانشگاه درس می‌خوانند اما برخی از آنها حتی چند ساعت در مورد آنچه می‌خوانند، فکر نمی‌کنند و وقتی هم از دانشگاه فارغ التحصیل می‌شوند، اول بیکاری آنهاست در حالی که فارغ التحصیلی باید ابتدای مسیر کارآفرینی، خلاقیت، نوآوری و تلاش باشد.

امام جمعه یزد تصریح کرد: غربی‌ها دین را به نحوی از آموزش‌های ما کنار گذاشته‌اند که دانش آموزان ما از اول هویت خدایی نداشته باشند و با معنای توکل آشنا نباشند تا همواره چشمشان به دست بیگانگان باشد.

وی ادامه داد: این سیستم آموزشی، خودباوری را در جوانان ما از بین برده و در شرایطی که استعداد و خلاقیت بسیار بیشتری نسبت به چینی‌ها دارند، در تولید بسیاری از قطعات و صنایع ساده، چشم به سایر کشورها دارند.

آیت الله ناصری همچنین تاکید کرد: وقتی نوجوان و جوان ما قدرت تعقل نداشته باشد، انتخاب‌هایش تحت تاثیر قرار می‌گیرد و همین است که عده‌ای سخنان بی اساس رسانه‌های بیگانه را می‌پذیرد اما سخنان دلسوزان خود و بزرگان کشور را نمی‌پذیرد.

امام جمعه یزد بیان کرد: راه اندازی مدارس قرآنی می‌تواند بخشی از این مشکلات را حل کند و با ایجاد تحول در سیستم آموزشی و اولویت دادن به تربیت دینی و قرآنی، آینده کشور را متحول کند.

محمد پیرعلی، معاون برنامه ریزی و امور مجامع بنیاد و البته سرپرست سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان نیز در این دیدار به بیان برنامه‌های این نهاد پرداخت./1400/

ارسال نظرات