۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۶۹۰۶۱۶
امام جمعه بیرجند:

وقتی حب خدا پیش آمد همه چیز جلوه الهی پیدا می‌کند

وقتی حب خدا پیش آمد همه چیز جلوه الهی پیدا می‌کند
خراسان جنوبی - حجت الاسلام والمسلمین عبادی گفت: وقتی حب خدا پیش آمد همه چیز جلوه الهی پیدا می‌کند و خداوند به شما توفیقی داده که این انتخاب ارزشمند را انجام داده‌اید.

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی امروز در دیدار جمعی از اعضای گروه جهادی میثاق جوانان بیرجند ضمن تسلیت فرارسیدن ایام اربعین امام حسین (ع) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: گاهی انسان‌ها عمر خود را به پوچی و ضرر سپری می‌کنند اما افرادی که وقت، عمر، کار و زندگی خود را صرف حل مشکلات بندگان خدا می‌کنند، بهشت حداقل پاداش آنان است.

وی افزود: اگر از کسی بپرسند که عمر خود را چند می‌فروشی، در پاسخی که همراه با تعجب و شگفتی است سوال‌کننده را هم متهم به کمبود شعور می‌کند که این چه سوالی است، ما عمر خود را به همه دنیا نمی‌فروشیم، اما وقتی در پایان عمر هر نفر از او سوال کنیم که عمر خود را به چه فروختید؟ خواهید دید به سرگرمی، بی‌تفاوتی و لذت‌های زودگذر فروخته می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: گاهی نه تنها به هیچ عمر فروخته می‌شود بلکه به ضرر نیز می‌فروشیم، همان گونه که در قرآن کریم خداوند می‌گوید «إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ؛ [که] بی‌تردید انسان در زیان کاری بزرگی است» شما جوانان با کمال هوشیاری عمر خود را درست معامله کرده‌اید و ارزان نمی‌فروشید.

وی گفت: شما قیمت دارید و جنت (بهشت) کف قضیه است، حداقلش است و به کمتر از آن نفروشید لذا شما که وقت، عمر، کار و زندگی خود را صرف حل مشکلات بندگان خدا می‌کنید؛  شما که آنها را نمی‌شناسید و از کجا آنها را پیدا می‌کنید، از جانب خدا پیدا می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: مراجع تقلید که دین را به ما می‌گویند، همچون آیت الله فاضل لنکرانی (قدس سره)  می‌فرماید «من ۵۰ سال به عنوان اسلام شناس بعد از ۳۰ سال تحصیل به این نتیجه رسیدم که در دین خدا، بعد از انجام واجبات اگر همه مستحبات را ترک کردید و رفتید دنبال حل مشکل مردم، اگر فردای قیامت از شما بپرسند چرا چنین، بگویید فاضل لنکرانی در دنیا چنین گفت».

وی گفت: آنچه که شما در وسع خود انجام می‌دهید، خدا قبول کند و اکنون که کمک می‌خواهید خیلی کار درستی است، بنده نیز این موضوع را تعقیب می‌کنم زیرا وقتی سنگی در میان راه قرار می‌گیرد که از دست یک نفر ساخته نیست تکان بدهد، باید به دیگران بگوید و کمک کنند تا سنگ را قبل از وقوع حادثه آن مانع جا به جا شود.

امام جمعه بیرجند اظهار داشت: به کاری که می‌کنید خیلی معتقد باشید، اصولا اساس دین حب است و بغض عارضی است.

وی افزود: بغض وقتی عارض می‌شود که بین محب و محبوب مانعی باشد، بغض ایجاد می‌شود که مانع را برطرف کند و وقتی حب انسان منحصر به خدا شود و نه هوس، آن موقع به لازمه حب خدا همه عالم و آدم را دوست دارد، گیاهان و حیوانات را دوست دارد چرا که همه اینها منتسب به خدا هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی گفت: لذا وقتی حب خدا پیش آمد همه چیز جلوه الهی پیدا می‌کند و خداوند به شما توفیقی داده که این انتخاب ارزشمند را انجام داده‌اید./1400/

ارسال نظرات