۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۶۹۰۶۲۸
آیت الله توکل:

برتری زیارت امام حسین نسبت به سایر زیارت

برتری زیارت امام حسین نسبت به سایر زیارت
استاد اخلاق حوزه گفت: وعده استجابت دعا زیر قبه، ثواب زیاد زیارت، محسوب نشدن مدت زیارت در مدت عمر، قبولی نماز با تربت کربلا از ویژگی‌های زیارت اباعبدالله‌(ع) است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیدرحیم توکل در مراسم عزاداری حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه ائمه آئینه صفات الهی هستند، اظهار کرد: ائمه اطهار(ع) آئینه علم خداوند هستند و وقتی امیرالمؤمنین(ع) می‌فرمایند آنچه می‌خواهید از من بپرسید در حقیقت تاکیدی بر علم الهی دارند.

وی گفت: وقتی امیرالمؤمنین (ع) درب قلعه خیبر که ۴۰ مرد جنگی قادر به تکان دادنش نیستند را از جا می‌کند قدرت الهی را نشان می‌‎دهند؛ ائمه اطهار(ع) مظهر نور الهی هستند و در زیارت جامعه کبیره می‌خوانیم که خدا شما را نور آفرید و شما در عرش خدا طواف می‌کنید.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه همه ائمه مظهر صفات الهی هستند اما نسبت به امام حسین(ع) تأکید بیشتری شده است، افزود: با اینکه مقام پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) از امام حسین(ع) بالاتر است اما وعده استجابت دعا زیر قبه امام حسین(ع) را به محبان داده‌اند.

وی در پاسخ به این سؤال که بسیاری می‌گویند ما زیر قبه اباعبدالله(ع) دعا کردیم چرا دعای ما مستجاب نشده است، گفت: جواب اول این است که گناهان ما مانع استجابت دعا می‌شود و اگر گناهان ما مانع نباشد وعده استجابت محقق می‌شود و ما در دعای کمیل هم از خداوند برای گناهانی که دعا را محبوس می‌کند طلب غفران و بخشش می‌کنیم.

توکل ادامه داد: جواب دوم این است که گاهی ما زیر قبه اباعبدالله(ع) چیزی را از خداوند می‌خواهیم که به صلاح دین‌مان نیست و این دعا مستجاب نمی‌شود زیرا در قرآن هم داریم که برخی افراد اگر مال زیاد داشته باشند طغیان می‌کنند و جواب سوم این است که دعا ممکن است مستجاب شود اما همراه با تأخیر باشد.

وی دومین ویژگی اباعبدالله(ع) نسبت به سایر ائمه(ع) را ثواب زیارت ایشان دانست و گفت: در روایت داریم که برای هر قدمی در راه زیارت امام حسین(ع) ثواب یک حج و یک عمره، در نقل دیگر ثواب ده حج و ده عمره، در روایت سوم ثواب ۱۰۰ حج و ۱۰۰ عمره و در روایت چهارم آمده است که انگار همراه پیامبر(ص) به طواف کعبه رفته است و هرچه معرفت بالاتر برود قدم‌ها ارزش بیشتری پیدا می‌کند.

استاد حوزه علمیه افزود: ویژگی سوم این است که وقتی انسان به زیارت امام حسین(ع) می‌رود از زمانی که پا از درب خانه بیرون گذاشت تا زمانی که پایش را درون خانه گذاشت از مدت عمرش محسوب نمی‌شود و خداوند این زمان را بر عمر انسان افزوده می‌کند زیرا اعمال ما ملاک مقام و مرتبه ما است و وقتی عمر انسان افزوده شود میدان عمل ما افزوده می‌شود و مقام انسان بالاتر می‌رود.

وی با بیان اینکه قبولی نماز انسان به میزان حضور قلب است، افزود: ویژگی چهارم زیارت امام حسین(ع) این است که در روایت داریم که نماز بر تربت سید الشهدا(ع) حجاب آسمان‌ها را از بین می‌برد و نماز انسان را بالا می‌برد و قبول می‌شود.

توکل ادامه داد: ویژگی پنجم زیارت اباعبدالله(ع) این است که امام زمان(عج) هر شب جمعه به زیارت کربلا می‌روند و افرادی که می‌خواهند امام زمان(عج) را ببینند یقینا امام زمان(عج) شب جمعه کربلا هستند.

ارسال نظرات