۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۶۹۰۶۳۲
نماینده ولی فقیه در لرستان:

باید به نظام آموزش و پرورش توجه بیشتری شود

باید به نظام آموزش و پرورش توجه بیشتری شود
لرستان - حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه آموزش و پرورش در لرستان نیازمند خدمت بیشتری است، گفت: باید به نظام آموزش و پرورش توجه بیشتری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی که در دبیرستان دخترانه شاهد خرم‌آباد برگزار شد، با بیان اینکه سال تحصیلی برای کشور ایران همیشه همراه است با  گرامیداشت ۸ سال دفاع مقدس اظهار داشت: نقش بی بدیل دانش‌آموزان و معلمان در ۸ سال  دفاع مقدس بسیار ستودنی است و این وظیفه ما را در برابر پاسداشت معلمان و دانش ‌آموزان بیشتر می‌کند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی و دینی بوده، هست و خواهد بود افزود: نهاد آموزش و پرورش که مرکب از معلمان، کادر آموزش و پرورش و دانش‌آموزان است در پیدایش انقلاب اسلامی نقشی ستودنی و در مقاطع مختلف این انقلاب نقش کم نظیری داشتند.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: گواهی نقش کم نظیر معلمان و دانش‌آموزان در پیدایش انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز و صدها معلم شهید است.

وی بیان کرد: راه ارتقای فرهنگی و پیشرفت در همه زمینه‌ها از درون آموزش و پرورش و عرصه تعلیم و تربیت عبور می‌کند، هر جامعه‌ای برای رسیدن به رشد و بالندگی نیازمند بایدها و نبایدهایی است که پایه آنها از درون آموزش و پرورش و جایگاه تعلیم و تربیت برمی‌‌خیزد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: در جمهوری اسلامی برای گسترش آموزش و پرورش، نظام تعلیم و تربیت تلاش‌های فراوانی شده است ولی عمق کار وسیع و میدان برای خدمت بسیار گسترده است.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش در استان لرستان  همچنان نیازمند عرصه‌های خدمت است و باید خدمات  بیشتری در زمینه آموزش و پرورش صورت بگیرد، در لرستان هنوز مدارس روستایی هستند که در کوه‌ها و به دور از مراکز شهری به دلیل کمبود تجهیزات  رنج می‌کشند بر همین اساس نیازمند توجه ویژه هستند.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطر نشان کرد: در استان لرستان هنوز  مدارسی در حاشیه شهرها داریم که از جهت تجهیزات، رفاه و مسائل تعلیمی و تربیتی متفاوت با دیگر مدارس شهر است بر همین اساس باید با تلاش فراوان و جذب اعتبار از مرکز عدالت آموزشی در مدارس استان برقرار شود.

وی اظهار داشت: برنامه‌ریزان آموزش و پرورش در سطح کلان و استان لرستان باید شاخصه‌های یک مدرسه موفق را تعیین و با استفاده از ظرفیت نیروهای باتجربه و همچنین نیروهای فعلی آموزش و پرورش به سمت این شاخص‌ها حرکت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی افزود: برنامه‌ریزان آموزش و پرورش در سطح کلان و استان لرستان باید شاخص‌ها مشخص شوند که بدانیم در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش چه مقدار پیشرفت کرده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: با استفاده از ظرفیت فرهیختگان و برجستگان درون و بیرون از آموزش و پرورش می‌توان شاخصه‌های  سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را در مدرسه‌ها بومی سازی کرد به گونه‌ای که هر مدرسه‌ای بداند در کجای شاخصه‌های مد نظر این سند قرار دارد که برنامه‌های تعلیمی و تربیتی خود را بر این اساس تنظیم کنند./۹۴۵۱/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات