۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲
کد خبر: ۶۹۰۶۴۷
از سوی امام جمعه آمل؛

جزییات مراسم تشییع و تدفین علامه حسن زاده آملی اعلام شد

جزییات مراسم تشییع و تدفین علامه حسن زاده آملی اعلام شد
مازندران - امام جمعه آمل با تسلیت رحلت علامه حسن زاده آملی، برنامه مراسم تشییع پیکر این عالم والامقام را تشریح کرد.

حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی، امام جمعه آمل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران با تسلیت رحلت علامه حسن زاده آملی، برنامه مراسم تشییع پیکر این عالم والامقام را تشریح کرد.

وی افزود: مراسم تشییع پیکر علامه حسن زاده آملی روز دوشنبه پنجم مهرماه مصادف با روز اربعین حسینی در میدان بزرگ ۱۷شهریور آمل همراه با برگزاری مراسم زیارت عاشورا برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام مرتضوی ادامه داد: پیکر مطهر علامه حسن زاده آملی بنا به وصیت و اعلام رسمی خانواده ایشان، در زادگاهش روستای «ایرا» از توابع بخش لاریجان به خاک سپرده خواهد شد.

حجت الاسلام مرتضوی ادامه داد، بعدازظهر دوشنبه یا روزسه شنبه پیکر مطهر علامه حسن زاده برای خاکسپاری به زادگاهش روستای ایرا از توابع بخش لاریجان آمل منتقل خواهد شد.

امام جمعه آمل با اشاره به این که مساجد، حسینه ها، تکایا و آستان مقدس امامزادگان در سطح شهرستان نیز برگزاری مراسم یادبود و بزرگداشت برای علامه حسن زاده آملی و پخش قرآن در فضای باز را در دستور کار دارند.

وی ادامه داد: به دلیل عدم برگزاری مراسم یادبود علامه حسن زاده آملی در یک فضای خاص، مقرر شد همه فضاهای مساجد و حسینیه ها به این امر اختصاص داده شود.

امام جمعه آمل در بخش دیگری از سخنان خود از اعلام عزای عمومی یک هفته ای در این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: به طور حتم رحلت چنین شخصیت والایی، ثلمه ای بزرگ به جهان اسلام و حوزه های علمیه خواهد بود.

حجت الاسلام مرتضوی با اشاره به شرایط خاص کرونایی افزود: مردم فهیم و عالم دوست مازندران و شهرستان آمل نیز مراسم بزرگداشت و یادبود این عالم پارسا را با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی برگزار خواهند کرد./950/ت310/

ارسال نظرات