۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۶۹۰۶۸۴

پیام تسلیت آیت الله اعرافی در پی درگذشت علامه حسن زاده آملی

پیام تسلیت آیت الله اعرافی در پی درگذشت علامه حسن زاده آملی
آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه با صدور پیامی ارتحال عالم ذوفنون علامه حسن زاده آملی را تسلیت گفت

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، علامه حسن زاده آملی از نوادر حوزوی شب گذشته به دیار باقی شتافت و در پی این درگذشت آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه در پیامی فقدان این عالم بزرگ را تسلیت گفت.

متن این پیام به این شرح است:

انا لله و انا الیه راجعون
اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لا یسدها شی
ارتحال عالم ربانی، علامه ذوفنون، حکیم متاله و عارف متخلق حضرت آیت الله حاج شیخ حسن حسن زاده آملی (قدس الله نفسه الزکیه) موجب تاسف و تاثر فراوان گردید.
تبحر و تسلط آن دانشمند فرهیخته بر علوم و حوزه های مختلف دانشی نظیر تفسیر و علوم قرآنی، کلام، فلسفه، فقه و اصول، عرفان، ریاضیات و نجوم در کنار وصول به مقامات والای معرفتی و معنوی در سایه عبودیت و اطاعت الهی و تهذیب نفس، از ایشان شخصیتی گرانقدر در عصر حاضر ساخته بود، آن فقید سعید به عنوان الگویی شایسته و الهام بخش در اذهان دانشوران حوزوی و دانشگاهی باقی خواهد ماند.
آثار ارزشمند، فاخر و ماندگار آن عالم برجسته که در زمینه های مختلف به رشته تحریر درآمده حاصل سالها تلاش و مجاهدت علمی مداوم و کسب فیض از محضر عالمان بزرگی چون علامه شعرانی(ره)، علامه طباطبایی(ره) بوده و چراغ راهی فراروی پویندگان راه دانش خواهد بود.
افزون بر همه مراتب علمی و معرفتی و معنوی ایشان ،حضور این عالم پارسا در عرصه های اجتماعی و سیاسی و مردمی و نقش آفرینی در صحنه های انقلاب اسلامی و همراهی با انقلاب اسلامی و امامین انقلاب اسلامی درس آموز و الهام بخش و سخنان نغز و دلنشین ایشان در مسند خطبه و خطابه و وعظ و ارشاد راهنمای جویندگان مسیر سعادت بود و پس از سال ها خدمت و نورافشانی و درایام اربعین سالار شهیدان ع به لقای الهی شتافت .
اینجانب فقدان این عالم والامقام را به محضر قدسی امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری(مد ظله العالی)، مراجع عظام تقلید(دامت برکاتهم)، حوزه های علمیه و شاگردان و آقازادگان و بازماندگان محترم و بیت معظم له و بیوت وابسته تسلیت عرض نموده ،خاضعانه از درگاه خداوند متعال برای ایشان، علو درجات، روح و رضوان ربوبی و حشر با اولیای الهی و ائمه اطهار(ع) و برای بازماندگان، صبر جمیل، اجر فراوان و پایدار و آرامش قلبی خواستارم.
علیرضا اعرافی
مدیر حوزه های علمیه
۴ مهرماه ۱۴۰۰

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
فریبرز
Iran, Islamic Republic of
۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳
وجود امثال ایشان برکات زیادی برای جامعه ما داشته است....
0
0
قریبی
Iran, Islamic Republic of
۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳
این بزرگوار از کسانی بود که می توانست مثل خیلی ها بار انقلاب باشد ولی از انقلاب بار برداشت. پشتیبان ولایت فقیه شد نه این که پشت نام ولایت فقیه باشد و هزینه درست کند.
0
0