۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۶۹۰۷۰۶
امام جمعه ملبورن استرالیا:

آثار گرانبهای علمی علامه حسن زاده آملی در تاریخ ماندگار خواهد بود

آثار گرانبهای علمی علامه حسن زاده آملی در تاریخ ماندگار خواهد بود
حجت الاسلام والمسلمین وحیدی درگذشت عالم فرهیخته آیت الله حسن زاده آملی را تسلیت گفت و اظهار داشت: با درگذشت ایشان خلأ بزرگی در جامعه علمی جهان اسلام رخ داده است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین شیخ اشفاق وحیدی امام جمعه ملبورن استرالیا، با ارسال پیامی درگذشت عالم ربّانی و سالک بالله آیت الله حسن زاده آملی را به اهل علم و معرفت تسلیت گفت.

متن پیام به این شرح است:

إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَیْهِ رَاجِعونَ. (براستی که ما از خدائیم و به سوی او باز می گردیم)

قال رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله: مَوتُ العالِمِ ثُلمَةٌ في الإسلامِ لا تُسَدُّ ما اختَلَفَ اللَّيلُ و النَّهارُ. (پيامبر خدا صلى الله عليه و آله فرمود: مرگ عالم، رخنه اى است در اسلام كه تا شب و روز در گردش است، هيچ چيز آن را نمى بندد)

با شنیدن خبر درگذشت آیت الله علامه آقای حسن زاده آملی متأسف شدم، ایشان در جهان بعنوان فقیه عالیقدر و دانشمند ذوالفنون شناخته می شدند.

این روحانی استرالیایی فقدان آیت الله آملی را ضایعه‌ای جبران ناپذیر برای جهان اسلام و ملت تشیع دانست و ابراز داشت: جهان اسلام بویژه شیعیان خدمات علمی، دینی، اجتماعی و سیاسی مرحوم آیت الله حسن زاده آملی را هرگز فراموش نخواهند کرد و آثار گرانبهای علمی این مرد بزرگ در تاریخ ماندگار خواهد بود.

وی در ادامه پیام تسلیت خود با اشاره به این که با درگذشت آیت الله حسن زاده آملی خلأ بزرگی در جامعه علمی جهان اسلام رخ داده است، تصریح کرد: هزاران شاگرد آن عالم فرزانه در گوشه و کنار جهان مشغول تبلیغ دین اسلام و ترویج علوم و معارف آل محمد(ص) اند که یک صدقه جاریه برای ایشان حساب می آید.

حجت الاسلام والمسلمین وحیدی با تاکید به این که خاصان خدا هیچ گاه نمی میرند بلکه همیشه زنده و پاینده اند، افزود: نسل های آینده از افکار و نظریه های علمی و انقلابی آیت الله حسن زاده آملی مستفید خواهند شد.

امام جمعه ملبورن استرالیا در آخر رحلت این فقیه گرانقدر را به محضر حضرت ولی عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، مراجع تقلید جهان اسلام، خانواده محترم ایشان، شاگردان، اساتید و طلاب حوزه های علمیه تسلیت گفت خواستار رحمت و غفران الهی برای آن مرحوم شد./988/

ارسال نظرات