۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۶۹۰۷۲۸
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی در گفت‌وگو با رسا:

علامه حسن زاده آملی همراه و حامی نظام اسلامی و امامین انقلاب بود

علامه حسن زاده آملی همراه و حامی نظام اسلامی و امامین انقلاب بود
عضو فقهای شورای نگهبان ضمن تسلیت ارتحال علامه حسن زاده آملی، گفت: این عالم فرزانه همراه و حامی انقلاب و نظام اسلامی و ارادتمند امامین انقلاب بود.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی، عضو فقهای شورای نگهبان، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین سیره علمی، اخلاقی و انقلابی علامه حسن زاده آملی پرداخت و گفت: بنده به عنوان شاگرد و ارادتمند علامه حسن زاده آملی رحلت این عالم فرزانه را به رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید، حوزه های علمیه و اساتید حوزه به ویژه شاگردان و بیت محترم ایشان تسلیت عرض می کنم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی بیان کرد: بنده بیش از 30 سال با این استاد عزیز، فرزانه و ذوالفنون و مهذب حشر و نشر و توفیق در بحث ها و درس های مختلف داشته ام که بهره های فراوان از محضر پر فیض این عالم ربانی و حکیم صمدانی برده ام.

عضو فقهای شورای نگهبان رحلت علامه حسن زاده را آملی را ثلمه ای جبران ناپذیر دانست و بیان کرد: بنده با شنیدن خبر ارتحال علامه حسن زاده آملی بسیار متأثر و اندوهگین شدم.

دانش والای علامه حسن زاده آملی و فضل اخلاقی ایشان زبانزد همگان بود

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با بیان اینکه علامه حسن زاده آملی در بسیاری از رشته ها استاد مسلم و منحصر به فرد بود، افزود: دانش والای علامه حسن زاده آملی و فضل اخلاقی ایشان زبانزد همگان بود.

عضو فقهای شورای نگهبان ابراز داشت: حدیث «إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِي الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا يَسُدُّهَا شَيْءٌ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ در مورد ایشان حقیقتا مصداق دارد، امیدوارم خلاء این استاد دلسوز و بزرگوار در حوزه های علمیه جبران شود.

وی با بیان اینکه علامه حسن زاده آملی در زندگی خود همراه و حامی انقلاب و نظام اسلامی بود، گفت: این عالم بزرگوار ارادت ویژه به امام خمینی(ره) داشت و در دیدارهای خصوص و عمومی به ابراز ارادت به امامین انقلاب می پرداخت.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: این عالم فرزانه در زمان جنگ و بمباران شهر قم درس خود را در مسجد مدرسه معصومیه(س) تعطیل نکرد؛ زمانی که بر اثر بمباران درب و پنجره مسجد به شدت به لرزه افتاد، چند لحظه مکث و تمرکز کردند و با تأنی و صلابت به درس خود ادامه دادند.

علامه حسن زاده آملی همواره شاگردان خود را برای حضور در جبهه تشویق می کرد

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی بیان کرد: علامه حسن زاده آملی همواره شاگردان خود را برای حضور در جبهه های حق علیه باطل تشویق می کرد.

عضو فقهای شورای نگهبان ابراز داشت: این عالم فرزانه علاقه و ارتباط عاطفی و ویژه با رهبر معظم انقلاب داشت و همچنین رهبر معظم انقلاب نیز ارادت و توجه ویژه ای به ایشان داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی بیان کرد: از علامه حسن زاده آملی آثار ماندگار و آموزنده گوناگونی در رشته ها و عرصه های مختلفی به یادگار مانده است که جزء منابع اصلی مراکز آموزشی و حوزه های علمیه محسوب می شود./1325/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
آمحمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷
تسلیت به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ایشان یکی از اولیاء الله بودند که مثل ایشان هر دویست سال یکبار شاید به دنیا بیاید.خسارت بزرگی است فقدان این عارف عالم و فیلسوف ربانی.روحش با مولایش امیرالمومنین علی علیه و اولاد طاهرینش محشور باد.
0
0