۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۶۹۰۷۶۶
امام جمعه آمل:

گنجینه آثار علامه حسن زاده مورد توجه جدی حوزه‌ و دانشگاه قرار گیرد

گنجینه آثار علامه حسن زاده مورد توجه جدی حوزه‌ و دانشگاه قرار گیرد
مازندران - حجت الاسلام مرتضوی گفت: گنجینه ارزشمندی از تألیفات علامه حسن زاده آملی به یادگار مانده که باید مورد توجه حوزه و دانشگاه قرار گیرد.

حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی، امام جمعه آمل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران با تسلیت اربعین حسینی و رحلت جانگذاز علامه حسن زاده آملی، گفت: به طور حتم رحلت این شخصیت بی نظیر جهان اسلام، خسارت بزرگی برای امت اسلام و شیعیان جهان است.

وی، از علامه حسن زاده آملی به عنوان عبد صالح و انسان کامل و وارسته یاد کرد و افزود: این شخصیت بی نظیر دنیای اسلام، عمر با برکت خود صرف اعتلای دین و معارف اهل بیت(ع) کرد.

امام جمعه آمل با بیان این که رحلت علامه حسن زاده آملی قلب مریدان و علاقه مندان به ساحت فقاهت و مرجعیت را به درد آورده است، بیان داشت: امروز ادامه راه آن فقید سعید یک اصل مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام مرتضوی، علامه حسن زاده آملی را منشأ خیر و برکت برای جامعه دینی برشمرد و افزود: این شخصیت برجسته عاشق و دلباخته اهل بیت(ع) بود و عمر خود را در مسیر حفظ و تقویت دین و معارف اهل بیت(ع) سپری کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که شخصیت کم نظیری همچون علامه حسن زاده آملی با سال ها مجاهدت علمی، تلاش، زهد، ساده زیستی و مردم داری به هدایت گری و نشر معارف اهل بیت(ع) پرداخت، خاطرنشان کرد: عزت و عظمت امروز جامعه اسلامی مرهون تلاش ها و مجاهدت های چنین شخصیت های بزرگی است.

امام جمعه آمل با بیان این که علامه حسن زاده آملی در همه عرصه ها پشتیبان و یاری گر انقلاب و نظام اسلامی بود، تصریح کرد: این عبد صالح خدا در طول دوران انقلاب همواره مدافع راستین ولایت و رهبری بود.

حجت الاسلام مرتضوی به جایگاه والای علمی آن شخصیت برجسته اشاره کرد و افزود: امروز گنجینه ارزشمندی از تألیفات علامه حسن زاده آملی از ایشان به یادگار مانده که باید مورد توجه جدی حوزه و دانشگاه و سایر مراکز علمی و آموزشی قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران، روحیه انقلابی علامه حسن زاده آملی را بسیار ارزشمند و الگویی برای دیگران توصیف کرد و خاطرنشان کرد: علاقه و ارادت ایشان به مقام معظم رهبری خود نمونه ای از روحیه انقلابی و ولایت مداری این شخصیت برجسته است.

امام جمعه آمل با بیان این که علامه حسن زاده آملی همواره در کنار مردم بود و به رسالت واقعی خود عمل کرد، ادامه داد: این شخصیت والا مقام با تکیه بر تعالیم دینی، قرآن کریم و آموزه های الهی همواره تلاش کرد تا جامعه را در مسیر صحیحی هدایت کند./950/ت۳۱۰/

ارسال نظرات