۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۲
کد خبر: ۶۹۰۸۱۹

انتصاب رئیس هیئت اندیشه ورز طلبه معلمان

انتصاب رئیس هیئت اندیشه ورز طلبه معلمان
مدیر مرکز تربیت معلم مبلغ حجت الاسلام و المسلمین صالحی را به عنوان رئیس هیئت اندیشه ورز طلبه معلمان معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، طی حکمی از طرف مدیر مرکز تربیت معلم مبلغ حجت الاسلام و المسلمین محمد صالحی را به عنوان رئیس هیئت اندیشه ورز طلبه معلمان معرفی کرد.

هیأت اندیشه ورز طلبه معلمان مجموعه ای متشکل از طلبه معلمان صاحب نظر است که به عنوان بازوی فکری و مشورتی رئیس مرکز تربیت معلم مبلغ به تقویت و تثبیت ارتباط طلبه معلمان با حوزه های علمیه و ایده‌پردازی، بررسی، آسیب شناسی و ارائه راهکار درباره مسائل مرتبط با تعلیم و تربیت طلبه معلمان (مسائل اخلاقی، تربیتی، آموزشی و مهارتی) و رسالت آنان در اجرای سند تحول بنیادین می پردازند.

انتصاب رئیس هیئت اندیشه ورز طلبه معلمان

لذا اهداف تشکیل هیأت اندیشه ورز طلبه معلمان به شرح زیر است:
1. استفاده از ظرفیت علمی و تجربی طلبه معلمانِ اندیشه ورز و بهره مندی از خرد جمعی در برنامه ریزی‌ها و تصمیم گیری ها؛
2. زمینه سازی برای ارتباط با افراد و مجموعه‌های فعال در عرصه تعلیم تربیت اسلامی در راستای همکاری‌های مشترک؛
3. ایجاد بستری برای ایده پردازی و آینده پژوهی عالمانه به منظور ارتقاء مستمر جایگاه و برنامه‌های دانشکده و ارتقاء اثربخشی طلبه معلمان در نهاد آموزش و پرورش.
4. رصد و تحلیل نظام مسائل مرتبط با طلبه معلمان و واحدهای آموزشی سراسر کشور و ایده پردازی و ارایه راه حل

اعضای این هیئت از میان طلبه معلمانی که باید حداقل دارای مدرک علمی سطح سه حوزه علمیه و سه سال سابقه تدریس تمام وقت در آموزش و پرورش باشند و یک اثر پژوهشی مرتبط که اعتبار علمی و تناسب آن با اهداف هیات به تایید مرکز برسد نیز داشته باشند و یا صاحب یک ایده تربیتی و اجرای آن در یک واحد آموزشی باشد. بنابراین رزومه طلبه معلمان از لحاظ علمی وفعالیت‌های فرهنگی مورد بررسی قرار گرفته و افرادی شایسته و نخبه از بین آنها انتخاب می‌شوند. این هیئت هر هفته تشکیل می شود و دارای آیین نامه و دستوالعمل‌های است.

از این رو حجت الاسلام و المسلمین محمد صالحی از طلبه معلمان دوره اول ورودی‌های مرکز تربیت معلم مبلغ که با گذراندن دوره تخصصی خود مشغول فعالیت رسمی در آموزش و پرورش شده است به عنوان رئیس هئیت اندیشه ورز طلبه معلمان انتخاب شدند.

ارسال نظرات