۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۶۹۰۸۳۰
حجت الاسلام پرورش مطرح کرد؛

ناکامی آمریکا در دستیابی به اهداف خود علیه ایران در افغانستان

ناکامی آمریکا در دستیابی به اهداف خود علیه ایران در افغانستان
اصفهان ـ معاون سیاسی پدافند هوایی با اشاره به ناکامی آمریکا در دستیابی به اهداف خود علیه ایران در افغانستان گفت: در حقیقت آمریکا در افغانستان از ایران شکست خورده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حسن پرورش، معاون سیاسی نیروی پدافند هوایی کشور، صبح امروز در مراسم اختتامیه دوره بصائر در جمع افسران ارشد منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، ضمن تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی با تاکید بر اهمیت شناخت صحیح اتفاقات منطقه‌ای و فرامنطقه ای گفت: اهل بیت(ع) نیز در احادیثی، این موضوع مهم یعنی شناخت و تحلیل صحیح اتفاقات پیرامون را به پیروان خود گوشزد نموده اند و گرفتار شدن در امواج سهمگین شبهات و عدم توانایی تصمیم درست در بزنگاه ها و پشیمانی ابدی را نتیجه عدم توجه به حوادث زمان عنوان نموده اند.

معاون سیاسی اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی در ادامه، یکی از تحولات مهم امروز منطقه و جهان را تحولات کشور افغانستان عنوان کرد و افزود: اولین دلیل این اهمیت، اشتراکاتی است که بین دو ملت ایران و افغانستان وجود دارد.

وی زبان، رسم الخط، دین و مذهب مشترک را از جمله اشتراکات میان ملت ایران و افغانستان برشمرد و اظهار کرد: دومین علت اهمیت تحولات افغانستان به موقعیت افغانستان به عنوان مکمل ژئواسترانژیک ایران باز می گردد. موقعیت افغانستان به عنوان گره مواصلاتی بین شبه قاره هند و آسیای مرکزی و غربی و وجود 945 کیلومتر مرز مشترک بین دو کشور نیز از جمله عوامل اهمیت افغانستان است.

حجت الاسلام پرورش با بیان اینکه قرار گرفتن افغانستان در مسیر ترانزیتی ایران به چین و آسیای مرکزی بر این اهمیت بیش از پیش می افزاید، تصریح کرد: آمریکا شکست مفتضحانه و بی سابقه‌ای پس از 20 سال اشغالگری در افغانستان متحمل شده است.

معاون سیاسی اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف مهم آمریکا از حضور 20 ساله در افغانستان، مهار کردن قدرت منطقه ای ایران و انزوای جمهوری اسلامی ایران بود، ولی آنچه در این مدت اتفاق افتاد بر خلاف اهداف آنها رقم خورد و آنچه آمریکایی ها مشاهده کردند تقویت جبهه مقاومت و پیشرفت روز افزون قدرت نظامی ایران بود.

وی ناکامی آمریکا در رسیدن به اهداف خود در افغانستان را یکی از علل مهم  تصمیم برای خروج نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان عنوان کرد و گفت: به همین دلیل می توان شکست واقعی آمریکا را از نظام جمهوری اسلامی ایران و نه از افغانستان و طالبان قلمداد کرد.

حجت الاسلام پرورش در ادامه در بیان علل دیگر  اشغال 20 ساله افغانستان توسط آمریکا اظهار کرد: آمریکا در صحنه های سیاسی، اقتصادی و نظامی در سال های اخیر با شکست های پی در پی مواجه شده و موقعیت خود در جهان امروز به عنوان یک ابر قدرت را در خطر تزلزل و نابودی می بیند و  بنابر تحلیل کارشناسان سیاسی، کانون بحران آمریکا در ابعاد اقتصادی، در کشور چین، کانون بحران آمریکا در صحنه نظامی، کشور روسیه و کانون بحران آمریکا در صحنه سیاسی، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: کشور افغانستان محل تلاقی این سه کانون در جهان به شمار می رود لذا تسلط آمریکا بر این منطقه از این جهت نیز برای آنها اهمیت فراوان داشت و همواره سعی می کردند این منطقه هیچ گاه روی امنیت و ثبات را نبیند.

معاون سیاسی اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی به فرصت های خروج آمریکا از افغانستان برای جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: شکست راهبردی و خروج  آمریکا به عنوان دشمن درجه یک جمهوری اسلامی ایران، افزایش روحیه ضد آمریکایی در منطقه و تضعیف گفتمان ادعایی حقوق بشر خواهی آمریکا و پایان نسبی بی ثباتی 20 ساله همسایه شرقی ایران اسلامی،  از جمله این فرصت ها است. /1304/پ210/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات