۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۶۹۰۸۵۸
آیت الله عبداللهی:

نیت خالصانه حضور در اربعین همان ارزش حضور در بین الحرمین را دارد

نیت خالصانه حضور در اربعین همان ارزش حضور در بین الحرمین را دارد
کرمانشاه ـ آیت الله عبداللهی گفت: بیماری کرونا سعادت حضور در کربلا را از بسیاری سلب کرد ولی باید گفت که نیت خالصانه حضور در اربعین همان ارزش حضور در بین الحرمین را دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله عبدالخالق عبداللهی امروز در دیدار جمعی از متولیان امور مذهبی و فرهنگی استان کرمانشاه اظهار داشت: عشق به امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) هرگز پایانی ندارد و هیچ عاملی نمی تواند از مشتقان این بزرگواران بکاهد.

این شاگرد برجسته حضرت امام خمینی(ره) گفت: امسال با وجود اینکه شیوع ویروس کرونا تاثیرات بسیاری بر مناسبات اجتماعی داشت، ولی بازهم شاهد یک اشتیاق وصف ناپذیر در بین عاشقان سیدالشهدا(ع) بودیم و به عینه همه دیدیم که چه شوری برای راهپیمایی و پیاده روی اربعین حسینی در کشور و آنهم با این شرایط به راه افتاده بود.

آیت الله عبداللهی تأکید کرد: همانگونه که همه می دانیم و آگاه هستیم، ابتدای هر کاری نیت بر انجام آن است و به اصلاح نیت نیمی از عمل است، کسانی نیت کرده بودند که اربعین امسال در بین الحرمین باشند، ولی شرایط بیماری کرونا این سعادت را از این مومنین دریغ کرد، اما بی شک نیت خالصانه حضور در اربعین همان ارزش حضور در بین الحرمین را خواهد داشت.

این عالم کرمانشاهی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امیدواریم امسال آخرین سالی باشد که برای راهپیمایی اربعین حسینی و دیگر مراسم های دینی و مذهبی محدودیت هایی این چنینی در جامعه ما حاکم باشد. بنابراین از مردم فهیم درخواست داریم که با رعایت پروتکل های بهداشتی زمینه بازگشت وضعیت سابق به کشور به زودی مهیا شود.

این شاگرد برجسته حضرت امام خمینی(ره) افزود: البته ناگفته نماند کسانی که به هر علت دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمی کنند به نوعی حقوق دیگران را ضایع می کنند که طبق شرع و عرف این کار حرام و گناه بزرگی است، بنابراین این مورد باید مورد توجه همه ما باشد./1400/پ210/

ارسال نظرات