۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۶۹۰۸۵۹

ضرورت جهاد در فضای مجازی

ضرورت جهاد در فضای مجازی
جمله اگر من امروز رهبر انقلاب نبودم حتماً رئیس فضای مجازی کشور می‌شدم، اهمیت فضای مجازی را برای مقام معظم رهبری نشان می‌دهد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، مروزه در جوامع بشری بحث ارتباطات و اینترنت و فضای سایبری و مجازی از موضوعات بسیار مهم است. این موضوعات به این اندازه مهم است که اکثرا کشورهای دنیا و حتی کشورهای غربی تراز اول و جهان اول هم به صورت گسترده به این معقوله می پردازند و حتی بودجه های بسیار خوبی در این دولت ها به این امر اختصاص می یابد. این فضا در کشور ایران هم فضایی همه گیر شده است، فضای مجازی و سایبر تا این حد مهم است که رهبر معظم انقلاب هم توصیه های فراوانی در این رابطه به مردم ایران و به خصوص جوانان نموده است. این موضوع به حدی از دیدگاه رهبر مهم است که حسین یکتا مسئول یکی از قرارگاه های فرهنگی سپاه به نقل از رهبر انقلاب گفت: اگر من امروز رهبر انقلاب نبودم حتماً رئیس فضای مجازی کشور می‌شدم. این اهمیت فضای مجازی را برای مقام معظم رهبری نشان می‌دهد و دشمن نیز برای هر یک نفر از ۷۰ میلیون نفر جمعیت ایران پرونده درست کرده است. با این حال چون در بیشتر اوقات این فضا و مکان با موقعیت گناه و انجام روابط نادرست و حتی مکان امنی برای دشمنان نظام و حتی موضوعات جاسوسی قرار می گیرد، با واکنش افراد مذهبی و حزب الهی قرار گرفته است. این واکنش تا حدی است که حتی بعضی از این افراد این مکان و فضا را به صورت کامل ترک نموده و متاسفانه با ترک افراد ارزشی این فضا، با امنیت بیشتری در اختیار افراد منفی قرار گرفته است. در این گزارش سعی نمودیم موضوع فضای مجازی را با دیدگاه رهبر معظم انقلاب مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم تا برای افرادی که حضور در این فضا و صحنه را نادرست می بینند این موضع نمایان تر و روشن تر گردد.
بیانات در دیدار امروز(95/2/25) مدیران و طلاب حوزه علمیه تهران
بازار شبهات رواج دارد. هم فضای مجازی کمک می کند و هم انگیزه سیاسی برای ترویج آن وجود دارد. این ها مواجهه لازم دارد. برای جهاد لازم نیست فقط شمشیر برداریم. این بزرگترین جهاد است. برای این جهاد خود را آماده کنید.

بیانات در دیدار دانشجویان۱۳۹۱,۰۵,۱۶
یکى از دوستان گفتند که چهار پنج ماه گذشته، اما شوراى عالى سایبرى کارى انجام نداده. من عرض می‌کنم این قضیه، قضیه‌ چهار پنج ماهه نیست؛ این قضیه، قضیه‌ چند ساله است. این کارى که ما شروع کردیم، توقع خود بنده این است که بعد از چهار پنج سال ان‌شاءاللّه نتائجش را ببینیم. اینکه شما حالا توقع داشته باشید که بعد از پنج شش ماه آدم ببیند که مسائل سایبرى کشور اصلاح شده و شبکه‌ اینترنت ملى به وجود آمده و فلان؛ نه، به این زودى‌ها اینها جواب‌بده نیست؛ بالاخره از همین امکانات موجود باید استفاده کرد.

عزیزان من! اساسى‌ترین قضیه هم امید است. من به شما عرض بکنم؛ از جمله‌ سخت‌ترین کارهایی که علیه من و شما دارد انجام میگیرد، این است که امید را در ماها بمیرانند. سعى کنید امید را زنده نگه دارید. هرچه میتوانید، شعله‌ امید را در دل خودتان و در دل مخاطبانتان زنده نگه دارید. با امید است که می‌شود پیش رفت. امید هم امید بیجا نیست؛ امیدى است که واقعیت‌ها کاملاً ما را به درستى آن نوید می‌دهد.
حرف‌های نادرست موجب غفلت از دشمن می‌شود۱۳۹۱,۱۰,۱۹
اینکه ما این همه عرض میکنیم، توصیه می‌کنیم، تأکید می‌کنیم، هم به مسئولین، هم به مردم، که خودتان را به مسائل فرعى سرگرم نکنید، براى خاطر این است. اینکه به مطبوعات، به رسانه‌ها، به روزنامه‌ها، به پایگاه‌هاى اینترنتى که امروز رواج پیدا کرده است، هى سفارش می‌کنیم که از وارد کردن حرفها و مطالب نادرست - که ذهن مردم را مشغول می‌کند - به فضاى ذهنى مردم پرهیز کنید، به خاطر این است.
 
آمریکا  در فتنه ۸۸ با فیس‌بوک و توییتر می‌خواست نظام را براندازد ۱۳۹۲,۰۸,۲۹
رهبر معظم انقلاب صبح چهارشنبه ۲۹ آبان در اجتماع ۵۰ هزار نفر از فرماندهان بسیج، با اشاره به استمرار دشمنی همه رؤسای جمهور آمریکا از اول انقلاب تاکنون، خاطرنشان کردند: تحریک قومیت‌ها، تدارک کودتا، تحریک صدام و کمک بی پایان به عراق، تحریم و انواع فشارهای دیگر، نشانه دشمنی مداوم آمریکا با ملتی است که سی و پنج سال پیش در منطقه حساس غرب آسیا، حرکتی مستقل را آغاز کرد و با وجود همه دشمنی‌ها، به رشد خود ادامه داد و به الگوی ملت‌های منطقه تبدیل شد.
حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای با اشاره به نقش آفرینی رییس جمهور فعلی امریکا در فتنه ۸۸ افزودند: در آن زمان یکی از شبکه‌های اجتماعی که می‌توانست به فتنه‌گران کمک کند احتیاج به تعمیر داشت اما همین دولت امریکا مانع از توقف فعالیت‌های آن شد.
ایشان افزودند: آن‌ها در این خیال خام و احمقانه بودند که شبکه‌های اجتماعی و توییتر و فیس‌بوک می‌توانند نظام اسلامی را بربیاندازند. به همین علت، همه امکانات خود را به خط کردند.
رهبر انقلاب تحریم‌ها را از دیگر روش‌ها و ابزارهای دشمن برای شکست ملت ایران دانستند و تاکید کردند: مشکل آن‌ها این است که این ملت و ایمان و همبستگی او را نشناخته‌اند و از خطاها و شکست‌های گذشته درس نمی‌گیرند.
دیدار با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی ۱۸، ۰۹، ۹۲
مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه فضای مجازی چنین به یک واقعیت «فعالیت حداقل صدها رسانه صوتی، تصویری، مکتوب و اینترنتی در جهان با هدف مشخص تأثیرگذاری بر ذهن و رفتار ملت ایران» اشاره داشتند.
ایشان برخی بازی‌های رایانه‌ای و اسباب بازی‌های وارداتی را از جمله مصداق‌هایی خواندند که در ترویج رفتار و سبک زندگی غربی در ذهن کودکان، نوجوانان و جوانان ایرانی تأثیرگذاری می‌کند.
رهبر انقلاب کار و ابتکار را اساس برخورد حکیمانه با مقوله تهاجم فرهنگی دانستند و تأکید کردند: باید با تلاش مبتکرانه به مقابله با این مقوله پرداخت که در این زمینه مسئولیت صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار سنگین است.
حضرت آیت الله خامنه‌ای در همین زمینه به وزارت ارشاد توصیه موکد کردند: تولید کتاب، ترجمه کتاب‌های مفید، تولید فیلم‌های سینمایی جذاب با تکیه بر ظرفیت‌های بالای ساخت فیلم، تولید بازی‌های رایانه‌ای مفید، ترویج بازی‌های پر تحرک و تولید اسباب بازی‌های معنادار و جذاب را در دستور کار قرار دهد.
رهبر انقلاب، رصد و شناخت دقیق پدیده‌های نوظهور تهاجم فرهنگی را قبل از ورود به ایران ضروری دانستند و خاطرنشان کردند: دیر فهمیدن و دیر جنبیدن مشکل‌آفرین است بنابراین باید به موقع و حکیمانه برخورد کرد.

ارسال نظرات