۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۶۹۰۸۸۰
در ۱۱ عنوان کتاب؛

سبک زندگی و خاطرات شهدای طلبه دانشگاه علوم اسلامی رضوی چاپ می شود

سبک زندگی و خاطرات شهدای طلبه دانشگاه علوم اسلامی رضوی چاپ می شود
خراسان رضوی - مراحل اجرایی چاپ ۱۱ عنوان کتاب سبک زندگی و خاطرات شهدای دانشجو و طلبه دانشگاه علوم اسلامی رضوی همزمان با هفته دفاع مقدس آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، حسین سعیدی مدیر عامل موسسه به نشر آستان قدس رضوی در نشستی که به همت دانشگاه رضوی با به نشر برگزار شد، به اهتمام این موسسه بر حمایت از چاپ و انتشار کتب دفاع مقدس و خاطرات شهدای جنگ تاکید کرد و نشر کتاب های دفاع مقدس را از بهترین کارهای ترویج فرهنگ جهاد و شهادت دانست.

معرفی الگوی جوان برای نسل جوان

در این جلسه حجت الاسلام حسین عرب مدیر فرهنگی دانشگاه علوم اسلامی رضوی به ضرورت معرفی و شناسایی شهدای دانشجو و طلبه دفاع مقدس و سبک زندگی این عزیزان برای نسل جوان و نوجوان تاکید کرد و گفت با وجود اینکه در دوره فعلی فضای مجازی بیشترین نقش در زندگی و فرصت را در اوقات فراغت به خود اختصاص داده اما مطالعه کتب خاطرات و آشنائی با سبک زندگی شهداء دفاع مقدس از بهترین کارها و اقدامات فرهنگی به شمار می رود

وی افزود: اصلی ترین نیاز کنونی نسل جوان معرفی الگوهایی از جنس و سن و سال خود جوانان است و مطالعه کتب دفاع مقدس و زندگی شهداء می تواند باعث ارتباط روحی و معنوی نسل جوان با شهداء شود.

در ادامه جلسه علی اصغریار، رئیس مرکز پژوهش دانشگاه علوم اسلامی رضوی به همکاری های مشترک بین به نشر و دانشگاه علوم اسلامی رضوی در سالهای گذشته اشاره کرد و گفت: این همکاری های مشترک در سال های اخیر باعث خلق آثار و تدوین کتابهایی شده است که در جشنواره های مختلف کتاب سال جزوء بهترین آثار برگزیده شناخته شده است بنابراین این مسیر می تواند بهتر از گذشته تداوم داشته باشد.

انتشار 6 جلد کتاب پیرامون شهدای دانشگاه رضوی

سنجرانی از مدیران موسسه به نشر نیز تدوین کتب زندگی شهدای دفاع مقدس را سنگ بنای زیرین فعالیتها و کارهای فرهنگی در حوزه دفاع مقدس دانست و این را جزو بهترین افتخارات به نشر معرفی کرد.

لازم به ذکر است تاکنون 6 عنوان کتاب در خصوص زندگی شهدای دانشگاه به همت معاونت فرهنگی و دانشجوئی دانشگاه و واحد شهدای بسیج دانشگاه علوم اسلامی رضوی و موسسه به نشر در سال گذشته چاپ و منتشر شده است./933/پ210/

جواد رستمی
ارسال نظرات