۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۶۹۰۸۹۵
حجت الاسلام پورتهرانی:

بیشتر محرمات و واجبات بین اهل سنت و تشیع مشترک است

بیشتر محرمات و واجبات بین اهل سنت و تشیع مشترک است
کردستان ـ حجت الاسلام رفیع پورتهرانی گفت: بیشتر محرمات و واجبات بین اهل سنت و تشیع مشترک است و این اشتراکات زیاد باعث تقویت امت اسلامی می شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در کردستان، حجت الاسلام رفیع پورتهرانی در بزرگداشت مقام حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز اظهار داشت: محبت به اهل بیت در میان برادران اهل سنت از اهل تشیع بیشتر نباشد کمتر نیست و این تقارب و اتحاد بین مذاهب اسلامی تحکیم شده است.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) میان مسلمانان فرد بازر و افضل است، افزود: اهل سنت هم همانند اهل تشیع به کربلا مشرف شده و از فضیلت های امام حسین بهره ‌مند می شوند که این یک سرمایه بزرگ برای جهان اسلام است.

وی به فرموده پیامبر بزرگ اسلام "خداوندا من حسن و حسین را دوست دارم و تو هم آنها را دوست بدار " اشاره کرد و گفت: جایگاه امام حسین (ع) در جهان اسلام جایگاه ویژه است.

حجت الاسلام پور تهرانی یکی از هدف های قیام و نهضت امام حسین را امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: بیشتر محرمات و واجبات بین اهل سنت و تشیع مشترک است و این اشتراکات زیاد باعث تقویت امت اسلامی می شود.

این استاد حوزه و دانشگاه در تهران، سیره حضرت علی بن ابی طالب را در میان مسلمانان مورد اعتنا و قبول برشمرد و گفت: سیره حضرت علی تنها برای شیعه نیست بلکه برای برادران اهل سنت هم مهم و ارزشمند و مورد استناد است و در میان همه مسلمانان یک سیره افضل است.

وی با اشاره به اینکه بیگانگان با تهاجم فرهنگی به دنبال مخدوش کردن اخلاق و اعمال جوانان ما هستند، تاکید کرد: همه ما باید با یک برنامه عملی و کاربردی در برابر این نفوذها تعامل و همکاری داشته باشیم تا بتوانیم به شیوه درست تهاجم فرهنگی کشورهای غربی را ریشه کن کنیم.

وی با بیان اینکه مشکلات فرهنگی را باید با روش های فرهنگی برطرف کرد، افزود: مشکلات و منکرات را شناسایی کنیم تا با شیوه درست و اصولی این مشکلات را از سر راه جوانان برداریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان هم با بیان اینکه شخصیت های شیعه و سنی طراز اول صدر اسلام بسیار با هم تعامل داشته اند و همواره یکدیگر را یاری داده اند افزود: در روایت آمده است که آنان همواره دست از یاری یکدیگر برنداشته اند.

حجت الاسلام احمد حاتمیان ادامه داد: اهل سنت احترام خاصی برای امام حسین (ع) و نهضت کربلا قائل هستند، زیرا در این نهضت شاهد نهایت آزاد مردی بود و بی شک، دوستی و محبت اهل بیت موجب اتحاد اسلامی است.

ماموستا محمود ابن الخیاط امام جمعه موقت سقز نیز اظهار داشت: برادران اهل بیت نور چشم ماست و این اتحاد نشان از همبستگی و وحدت همیشگی مسلمانان است بنابراین برادارن مسلمان این اتحاد را حفظ کنند تا بیگانگان از این مسایل سو استفاده نکنند.

رییس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سقز نیز در این بزرگداشت، با تاکید بر اتحاد مسلمانان در برابر بیگانگان و دشمنان اسلام، افزود: شجاعتی که هم اکنون در میان مسلمان است از قیام امام حسین (ع) بر گرفته شده است و باید این اندیشه ها حفظ و به نسل های بعدی منتقل شود.

سیدفاروق حسینی با بیان اینکه اهل بیت میان مسلمانان و بخصوص اهل سنت جایگاه ویژه ای دارد و اهل تشیع و اهل سنت یک مسیر را دنبال می کنند، اضافه کرد: بخشی از تحولات جهان اسلام از رهنمودهای امام خمینی (ره) سرچشمه می گیرد./1400/د۱۰۱/

ارسال نظرات