۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۶۹۰۹۱۵
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

جان‌فشانی آتش‌نشانان در امتداد راه شهدا است

جان‌فشانی آتش‌نشانان در امتداد راه شهدا است
خراسان شمالی – حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: آتش‌نشانان ادامه‌دهنده راه شهدا بوده و فداکاری و جان‌فشانی آن‌ها در امتداد مسیر شهیدان دفاع مقدس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در همایش ۱۲۵ که به مناسبت روز آتش‌نشانی و ایمنی در بجنورد برگزار شد، ضمن بزرگداشت این روز و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش‌نشان و شهدای دفاع مقدس و تبریک به همه این قهرمانان، گفت: آتش‌نشانان ادامه‌دهنده راه شهدا و دنباله‌روی شهیدان دفاع مقدس هستند.

وی با اشاره به ایثار و فداکاری شهید لندی؛ نوجوانی که در مسیر نجات جان دو فرد گرفتار در آتش، جان خود را فدا کرد، افزود: این ایثار و ازخودگذشتگی در تمام آتش‌نشانان و قهرمانان بی‌ادعا وجود دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در ادامه به تبیین اهمیت شئون مختلف امنیت در جامعه و زندگی انسان، اظهار کرد: آتش‌نشانان موجب آرامش و امنیت مردم در زندگی هستند و فعالان این بخش به‌مثابه فرشتگانی هستند که با فدای جان خود آرامش و امنیت را به مردم هدیه می‌دهند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: همه این جان‌برکفان فداکار خانواده دارند و با وجود دل‌بستگی‌های موجود، برای تأمین امنیت و آرامش مردم و جامعه این‌چنین ازخودگذشتگی و ایثار می‌کنند.

وی ادامه داد: بر این اساس خانواده‌های این افراد که تمام انرژی و توان خود را برای رفع خستگی و دلجویی و پشتیبانی از این خادمان دلسوز می‌کنند نیز در اجر و ثواب آتش‌نشانان شریک هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: درواقع در پشت‌صحنه این ایثارگری‌ها، خانواده‌هایی هستند که با وجود تمام علاقه‌ای که به فرزندان و همسرانشان دارند، لحظه‌ای از امیدبخشی و حمایت این افراد دست برنمی‌دارند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در خاتمه با اشاره به برخی کمبودها و کاستی‌های زیرساختی و تجهیزاتی آتش‌نشانی استان، از مسؤولان مرتبط استانی و کشوری خواست تا نسبت به این بخش مهم و حیاتی، یاری و امدادرسانی ویژه‌ای داشته باشند./9314/پ۲۱۰/

هادی رحیمی
ارسال نظرات