۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۶۹۰۹۲۸
معاون فرهنگی حوزه علمیه خوهران لرستان خبر داد؛

برگزاری یادواره مجازی شهدا در حوزه علمیه خواهران لرستان

برگزاری یادواره مجازی شهدا در حوزه علمیه خواهران لرستان
لرستان - عزیزی گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس یادواره مجازی شهدا و مسابقات کتابخوانی دفاع مقدس با هدف تبیین ارزش های دفاع مقدس برگزار شد.

سمیه عزیزی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، به فعالیت تبلیغی خواهران مبلغ در هفته دفاع مقدس و ایام اربعین اشاره کرد و بیان داشت: طلاب مبلغ در این ایام به تبیین آثار فردی و اجتماعی و برکات زیارت اربعین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پرداختند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خوهران لرستان به حضور مبلغان خواهر در سطح شهر و مناطق روستایی اشاره کرد و افزود: مراسم قرائت زیارت اربعین در بقاع متبرکه، حوزه های علمیه خواهران و قبور شهدا ی گمنام برگزار شد.

وی به برگزاری مسابقات استانی تولید آثار مجازی در حوزه دفاع مقدس اشاره کرد و عنوان داشت: تبیین برکات و نکات تربیتی زیارت اربعین توسط اساتید حوزه علمیه بین مردم از برنامه های مهم بود.

عزیزی دعوت از رزمندگان و ایثارگران به منظور تبیین رشادت های شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس و زیارت قبور شهدا و غبارروبی را از دیگر فعالیت ها در هفته دفاع مقدس و ایام اربعین عنوان کرد.

وی بیان داشت: حضور پرشور مبلغان و مربیان حلقه صالحین حوزه خواهران در اماکن مختلف  جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، برپایی موکب و نمایشگاه شهدا، طبخ غذای نذری و توزیع نذورات بین عزاداران حسینی و خانواده های نیازمند، توزیع کتب شهدا و زیارتنامه اربعین بین عزاداران از دیگر برنامه هایی بود که با حضور خواهران مبلغ و طلبه برگزار شده است.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران لرستان عنوان کرد: توزیع اقلام و لوازم التحریر بین دانش آموزان نیازمند از دیگر برنامه هایی است که با محوریت طلاب و مبلغان صورت می گیرد.

وی در ادامه به برگزاری جلسات معرفتی مجازی و دعوت از اساتید حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: این نشست های معرفتی با حضور طلاب، اساتید و کادر حوزه علمیه خواهران برگزار می شود.

عزیزی در ادامه به برگزاری مسابقات کتابخوانی اشاره کرد و یادآور شد: این دوره از مسابقات با محوریت دفاع مقدس و بارگزاری کتب دفاع مقدس انجام شده است.

وی هدف از برگزاری مسابقات کتابخوانی را تبیین و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و آشناسازی نسل نو با ارزش های دفاع مقدس عنوان کرد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران لرستان با اشاره به برگزاری یادواره مجازی شهدا در حوزه علمیه خواهران لرستان تصریح کرد: هدف از برگزاری این دوره ها ترویج سبک زندگی و وصیت نامه شهدا است.

عزیزی با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس درس دفاع مقدس برای دانش آموختگان و مبلغان حوزه علمیه خواهران استان برگزار شده است، گفت: آزمون پایان دوره درس دفاع مقدس نیز برگزار شده است.

وی در ادامه به برگزاری سلسله مباحث تربیتی صحیفه سجادیه و يادبود استاد فقيد سعيد، علامه ذوالفنون حسن زاده آملي قدس الله نفسه با هدف بزرگداشت یاد استاد علامه و تبیین نکات تربیتی کتاب شریف صحیفه سجادیه اشاره کرد./9451/ت310/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات