۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۶۹۰۹۵۶

کارزاری برای مخالفت با کلاس های حضوری

کارزاری برای مخالفت با کلاس های حضوری
هزاران نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد با راه‌اندازی کارزاری با برگزاری امتحانات و کلاس‌های نیمسال اول ۱۴۰۰ به صورت حضوری مخالفت کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، هزاران نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد با راه‌اندازی کارزاری با برگزاری امتحانات و کلاس‌های نیمسال اول ۱۴۰۰ به صورت حضوری مخالفت کردند. این دانشجویان که تعدادشان به بیش از ۳۵ هزار نفر می‌رسد در بیانیه این کارزار خطاب به رئیس دانشگاه آزاد نوشته‌اند:

«اینجانبان، جمعی از دانشجویان از شما درخواست داریم دستور فرمایید امتحانات پایان‌ترم به صورت مجازی برگزار شود. در فرآیند انتخاب واحد ترم مهرماه، بیشتر دانشجویان با حساب کردن روی مجازی بودن کلاس‌ها، به صورت بسیار پراکنده و نامنظم انتخاب واحد کرده‌اند و اگر کلاس‌ها یا امتحانات حضوری شوند، با مشکلات بسیاری مواجه خواهند شد.

بسیاری از دانشجویان، مقیم محل تحصیل خود نیستند و حضوری کردن دانشگاه‌ها به منزله بازگرداندن آن‌ها از محل زندگیشان است. همچنین وسایل نقلیه عمومی که بخش عمده رفت‌وآمد دانشجویان را عهده‌دار است، با حضوری شدن امتحانات و کلاس‌ها به شدت شلوغ و پرازدحام خواهد شد و این خود عامل شیوع ویروس ویروس منحوس در فصل پاییز می‌شود.

از طرفی کیفیت ضعیف آموزش، قطعی سیستم و اینترنت، عدم دسترسی مستقیم به استادان و همچنین منابع محدود، خود باعث کاهش چشمگیر سطح آموزش در کشور شده است. از شما درخواست داریم دستور فرمایید امتحانات ترم جاری، یعنی نیمسال اول ۱۴۰۰ نیز به صورت مجازی برگزار شود؛ زیرا کلاس‌های آموزشی هم به صورت مجازی برگزار شده‌اند و حضوری کردن امتحانات پایان‌ترم کم‌لطفی در حق دانشجویان است. حقیقتاً این درست نیست که در این وضعیت که هر یک از ما عزادار عزیزانمان هستیم، مجدداً دغدغه بیماری را داشته باشیم.»

لازم به ذکر است؛ این کارزار تا تاریخ دوم آبان ماه در آدرس اینترنتی (https://www.karzar.net/azad-university) در حال جمع‌آوری امضا است.

ارسال نظرات