۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱
کد خبر: ۶۹۰۹۹۵

واکسن فایزر وارد کشور نخواهد شد

واکسن فایزر وارد کشور نخواهد شد
واکسیناسیون کرونا در استان کرمان با روند خوبی ادامه دارد و ۵۹۹ هزار و ۹۰۴ مورد در استان هر دوز واکسن کرونا را تزریق کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، روند نزولی کرونا در استان کرمان همچنان ادامه دارد البته پس از چند روز که آمار بیماران قطعی بستری کرونا در استان به زیر 500 نفر رسیده بود امروز دوباره افزایش داشته و به 501 مورد رسید با این وجود نسبت روزهای سیاه کرونایی در استان شرایط استان خوب است و وزیر بهداشت نیز در بازدید امروز خود از مراکز تزریق واکسیناسیون و بیمارستان افضلی‌پور کرمان روند بهبود بیماران را مطلوب ارزیابی کرد.

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که به منظور بررسی روند بیماری کرونا و نحوه واکسیناسیون علیه بیماری کرونا عصر امروز به کرمان سفر کرده بود از بیمارستان افضلی‌پور کرمان به عنوان بیمارستان ریفرال کرونا در استان کرمان بازدید کرد.

وزیر بهداشت در این بیمارستان از اورژانس، بخش‌های عفونی و آی سی یو کرونا بازدید کرد و  ضمن عیادت از بیماران بستری در این بخش با پرسنل این بخش ها دیدار و گفت گو کرد. 

وی با بیان اینکه هیچ محموله‌ای از واکسن فایزر وارد کشور نشده و نخواهد شد اظهار داشت: نظر کمیته علمی کرونا، تداوم واکسیناسیون زنان باردار با واکسن سینوفارم بوده است.

عین اللهی با بیان اینکه همه اقدامات را با نظر اساتید، متخصصان و دانشمندان انجام می‌دهیم افزود: مردم در فرآیند واکسیناسیون کمک‌های بسیار زیادی به ما کردند و یک حرکت مردمی شکل گرفت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه واکسیناسیون به تنهایی موجب کنترل بیماری کرونا نمی‌شود افزود: لازم است که مردم همچنان پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و حفظ فاصله را رعایت کنند.

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه در هفته اول مهرماه بیش از 147 هزار نفر در استان کرمان دوز اول واکسن کرونا را دریافت کردند اظهار داشت: طبق آماری که دانشگاه علوم پزشکی کرمان ارائه کرده از 1 تا 7 شهریور به 39 هزار کرمانی دوز دوم واکسن تزریق شده که در مجموع تزریق 187 هزار دز واکسن در این بازه زمانی به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 27 درصد افراد بالای 18 سال در استان دوز دوم واکسن کرونا دریافت کرده‌اند گفت: حدود 414 بیمار در این بیمارستان بستری هستند که 243 بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: در حال حاضر 501 بیمار قطعی مبتلا به کرونا در بیمارستان های سطح استان بستری هستند که از این تعداد 295 نفر بیمار مثبت قطعی مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کرمان تحت درمان قرار دارند.

بستری 501 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان

مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان نیز با بیان اینکه سیر نزولی کرونا در این پیک تندتر از پیک‌های قبل است اظهار داشت:  دانست و اظهار کرد: زمانی که حدود 70 درصد جمعیت کشور واکسیناسیون شود، دیگر درگیر اپیدمی‌های بزرگ نمی‌شویم.

سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا عنوان کرد: در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان 501 مورد است.

وی با بیان اینکه از این تعداد 295 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان بستری هستند افزود: 28 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 58 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 35 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 85 مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری 88 بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید 19، تاکنون به 39 هزار و 498 مورد رسیده است.

وی به فوت 6 بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 4 هزار و 699 نفر رسیده است.

شفیعی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان یک میلیون و 334 هزار و 804 مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را 599 هزار و 904 مورد است.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات