۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۶۹۱۰۱۴
پانزدهم مهر ماه برگزار می شود؛

پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله فاضل استرآبادی در مدرسه علمیه فیضیه بابل

پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله فاضل استرآبادی در مدرسه علمیه فیضیه بابل
مازندران - مدیر داخلی مدرسه علمیه فیضیه مازندران از برگزاری مراسم پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله محمد فاضل استرآبادی خبر داد.

حجت الاسلام گلی کریمی، مدیر داخلی مدرسه علمیه فیضیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران از برگزاری مراسم پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله محمد فاضل استرآبادی خبر داد.

وی افزود: این مراسم بزرگداشت همراه با هشتمین سالگرد حاجیه خانم کوهستانی، همسر آیت الله فاضل استرآبادی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام گلی کریمی خاطرنشان کرد: این مراسم از ساعت 15 تا 17، پانزدهم مهر ماه در مدرسه علمیه فیضیه مازندران واقع در بابل برگزار خواهد شد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: حجت الاسلام والمسلمین سید ضیاء آقاجان پور، رئیس عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در این مراسم سخنرانی خواهد کرد.

حجت الاسلام گلی کریمی در ادامه سخنان خود، ولایت مداری را یکی از شاخصه های مهم مرحوم آیت الله فاضل عنوان کرد و گفت: مرحوم آیت الله فاضل به امام راحل و رهبر معظم انقلاب با همه وجود عشق می ورزید و ولایتمداری ایشان مثال زدنی و الگویی برجسته برای همه ما است.

وی با بیان این که آیت الله فاضل پشتیبان واقعی جریان انقلاب در بابل بود، تصریح کرد: نیروهای جوان انقلابی این عالم جلیل القدر را پدر معنوی خود می دانستند.

استاد حوزه علمیه مازندران، تأسیس مدرسه علمیه فیضیه در بابل را یکی از اقدامات ماندگار ایشان عنوان کرد و افزود: تاکنون هزاران طلبه از این مدرسه علمیه فارغ التحصیل شدند و در حال حاضر مجموعه به عنوان یکی از مهم ترین مراکز علمی کشور محسوب می شود.

حجت الاسلام گلی کریمی با بیان این که مرحوم آیت الله فاضل از دانش بسیار بالایی در علوم حوزوی به ویژه در فقه و ادبیات عرب برخوردار بود، تصریح کرد: زهد، تقوا و ساده زیستی ایشان در کنار جایگاه علمی از ایشان به عنوان یک شخصیت جامع ساخته بود.

وی با بیان این که مرحوم آیت الله فاضل علاوه بر تقوا، از دنیا اعراض داشت و زاهدی به تمام معنا بود، خاطرنشان کرد: این عالم وارسته به نماز و قرآن عشق می ورزید و همواره با وضو بود و بر نماز اول وقت جماعت به ویژه نمازجماعت صبح در مسجد تأکید می کرد.

مدیر داخلی مدرسه علمیه فیضیه مازندران با بیان این که آیت الله فاضل(ره) همواره از نفوذ معنوی خود برای تقویت جایگاه ولایت و رهبری استفاده می کرد، تصریح کرد: ایشان در طول چهار دهه اخیر همواره در مسیر انقلاب حرکت کرد و پشتیبان نظام و ولایت بود./950/ت302/

ارسال نظرات