۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۶۹۱۰۶۵
در سال آینده برگزار می‌شود؛

کارگاه بررسی شیوه‌‍‌های تبلیغات اسلامی در موسسه الهیات اسلامی برلین

کارگاه بررسی شیوه‌‍‌های تبلیغات اسلامی در موسسه الهیات اسلامی برلین
مؤسسه الهیات اسلامی برلین در دانشگاه هومبولت در سال آینده، میزبان کارگاهی با عنوان «شیوه‌‍‌های تبلیغات اسلامی» خواهد بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، مؤسسه الهیات اسلامی برلین در دانشگاه هومبولت در سال آینده، میزبان کارگاهی با عنوان “شیوه‌‍‌های تبلیغات اسلامی” خواهد بود. این کارگاه با هدف بررسی خطبه‌های نماز جمعه و سخنرانی امامان جماعت در برنامه‌های مختلف مذهبی در روزهای هفدهم و هجدهم ماه مارس سال ۲۰۲۲ برگزار می‌شود.

امامان جماعت و واعظان اسلامی به جز خطبه‌های نماز جمعه، از سایر مناسبت‌های مذهبی نیز برای تبلیغ دین اسلام، انتقال مفاهیم اسلامی و گسترش ارتباط مسلمانان استفاده می‌کنند. بدین ترتیب، موعظه یک منبع شناخته شده برای مذاکره درباره هنجارپذیری دینی و ارتباط اجتماعی در دین اسلام به شمار می‌رود. در همین راستا، مؤسسه الهیات اسلامی برلین در ماه مارس سال آینده، میزبان کارگاهی با عنوان “شیوه‌‍‌های تبلیغات اسلامی” خواهد بود.

هدف از برگزاری این کارگاه، نمایش تنوع تبلبغات اسلامی در زمان‌ها و مکان‌های مختلف جغرافیایی است. از‌ این‌رو، مسئولان مؤسسه الهیات اسلامی برلین در فراخوانی، از همه محققان حوزه مطالعات اسلامی دعوت کرده‌اند تا در این کارگاه آموزشی شرکت کنند. علاقمندان باید تا ۳۱ اکتیر سال جاری، چکیده‌ای از مقاله خود را (در حدود ۵۰۰ کلمه) به زبان آلمانی و یا انگلیسی برای موسسه الهیات اسلامی برلین در دانشگاه هومبولت ارسال کنند. همچنین متقاضیان باید رزومه‌ تحصیلی خود را نیز همراه چکیده مقاله بفرستند.

نفرات برتر تا تاریخ ۳۰ نوامبر سال جاری معرفی خواهند شد. همچنین افراد پذیرفته‌شده پیش از برگزاری کارگاه، در یک یا دو جلسه آنلاین شرکت می‌کنند تا با اهداف کلی آن آشنا شوند.

آنطور که سایت موسسه اعلام کرده است؛ هزینه‌های سفر شامل بلیط رفت‌وبرگشت و هزینه اقامت به سخنرانان منتخب پرداخت خواهد شد. البته اگر بحران کرونا در آن زمان افزایش یابد، این کارگاه آموزشی برگزار نمی‌شود.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این کارگاه آموزشی می‌توانند به سایت زیر مراجعه کنند: https://www.islamische-theologie.hu-berlin.de/en/news/cfp-predigten

/۹۸۸/

منبع: موسسه الهیات اسلامی برلین

ارسال نظرات