۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۰
کد خبر: ۶۹۱۲۴۷
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

زمانی که همه چیز رها است، فساد، انحراف، ابهام به وجود می آید

زمانی که همه چیز رها است، فساد، انحراف، ابهام به وجود می آید
خراسان جنوبی ـ آیت الله عبادی گفت: اگر مردم به معرفت و فرهنگ کافی برسند دنبال خلاف نمی روند اما وقتی همه چیز رها است، فساد، انحراف، ابهام به وجود می آید.

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی در نشست شورای راهبردی مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر از اوجب واجبات است، افزود: شرط انسان بودن حرکت به سمت کمال مطلق است.

وی با بیان اینکه نگه داشتن ارزش ها دشوار تر از بدست آورن آن ارزش ها است، گفت: برای پیروزی انقلاب اسلامی ایران هزینه زیادی داده شده و آن به عملکرد ما بستگی دارد.

آیت الله عبادی با بیان اینکه طی ۴۰ سال گذشته، انقلاب با آسیب هایی مواجه شده که نباید رخ می داد، افزود: دلیل این آسیب ها این است که امر به معروف و نهی از منکر در صحنه حفظ نشده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: شرط اول در امر به معروف و نهی از منکر معرفت است که باید در مسیر با فطرت، عقل، استدلال، منطق، وحی، معجزات و کرامات تطبیق کند و اگر تطبیق نمی کند قضیه مبهم بوده و به سلاخ خانه می رویم.

وی با اشاره به توطئه های دشمن برای براندازی انقلاب، اظهار کرد: دشمنان اندیشه ما را از مقام معرفت دین و انقلاب به مسائل مبهم روزمره کشیدند.

آیت الله عبادی با بیان اینکه باید نیروی انسانی فعال در نظام مقدس از معرفت انقلاب تکمیل باشد، گفت: در هر سازمان شرط اول نیروی انسانی بوده و متاسفانه دعوای ما بر سر پست و مقام و پول است که اصلاً ربطی به اسلام، انقلاب، عقل و وجدان ندارد.

وی با اشاره به آیه از از قرآن مبنی بر اینکه " وَالَّذینَ کَفَروا أَولِیاؤُهُمُ الطّاغوتُ یُخرِجونَهُم مِنَ النّورِ إِلَی الظلمات"، بیان کرد: افرادی که از خانه ها تا سازمان ها متصدی امور معنوی، فرهنگی و انسانی هستند باید راه، مقصد و ارزش های انسانی را برای انسان ها روشن کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: اگر مردم به معرفت و فرهنگ کافی برسند دنبال خلاف نمی روند اما وقتی همه چیز رها است، فساد، انحراف، ابهام به وجود می آید.

وی با تاکید بر اینکه باید تذکرها به موقع اعمال شود، افزود: همه امور جامعه با قانون مندی و رعایت قانون انجام می شود.

آیت الله عبادی با بیان اینکه در موضوعات معرفت، فرهنگ، اسلام شناسی، انسان شناسی، جهان شناسی، مبداشناسی، معاد شناسی کار نشده است، افزود: دل ما برای انسان نسوخته و دنبال نورچشمی و حزب و گروه هستیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تاکید کرد: تشکیلات متولی باید نسبت به مسؤولان مطالبه کند نه اینکه تذکر لسانی بدهد.

وی ادامه داد: مسئول جمهوری اسلامی امتیاز، پست، پول و همه امکانات را می گیرد و به عنوان کار شخصی از اداره اش به عنوان برده داری استفاده می کند چراکه آنجا قانون مطرح نبوده و حرف آقای رییس مهم است.

آیت الله عبادی با بیان اینکه قانون جمهوری اسلامی پیشرفته ترین قانون جهان است، افزود: متاسفانه به این قانون عمل نمی شود بنابراین نتایج آن را در جامعه نمی بینیم.

وی با اشاره به گلایه مردم از عدم نظارت ها در کشور بیان کرد: ادامه داد: وقتی در کشور نظارتی وجود ندارد، هر کس هر کار دلش بخواهد انجام می دهد و بدترین منکر همین است.

وی اظهار کرد: اگر دولت مانند یک پدر و مادر دلسوز و متعهد به درستی عمل کند مردم اصلاح می شود و جامعه اسلامی ایجاد می شود./1400/د101/

ارسال نظرات