۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۶۹۱۳۰۲
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

شناخت و شناساندن مهدویت به جامعه تکلیف شرعی همگانی است

شناخت و شناساندن مهدویت به جامعه تکلیف شرعی همگانی است
خراسان شمالی – حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: فهم و فهماندن مقامات معنوی و معرفتی امام عصر(عج) به اقشار مردم نیاز به تبیین و تلاش مستمر به‌ویژه از سوی نخبگان جامعه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست شورای سیاست‌گذاری، هماهنگی و پشتیبانی فعالیت‌های مهدوی خراسان شمالی، بر جد و جهد همگانی برای ترویج و تبیین گفتمان مهدویت در جامعه تأکید کرد.

وی اظهار کرد: فهم و شناخت امام عصر (عج) و شناساندن ایشان به جامعه برای ما تکلیف شرعی است؛ زیرا «مَنْ ماتَ وَ لَمْ یعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ مَاتَ مِیتَةً جَاهِلِیة»؛ یعنی هر کس بمیرد و امام زمانش را نشناخته باشد، به مرگ جاهلی مرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه شناخت به معنای فهم مقامات و اعتراف به مقامات معنوی و معرفتی امام ازجمله توانایی شفا، شفاعت و ... است، تصریح کرد: فهم امام و فهماندن این مقامات به جامعه نیاز به تبیین و تلاش مستمر به‌ویژه از سوی نخبگان اجتماع دارد.

رییس بنیاد مهدویت خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بر این اساس همه ما در وهله نخست به‌عنوان فرد حقیقی مکلف به شناخت امام عصر (عج) بوده و در مرحله بعد به‌عنوان شخص حقوقی مکلف به شناساندن امام به جامعه هستیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در نظام اسلامی مشروعیت همه ساختارها و نهادهای حکومت از قِبَل امام زمان (عج) است، اظهار کرد: مشروعیت نظام جمهوری اسلامی و ساختارهای سیاسی و اداری موجود در آن به ولی‌فقیه برمی‌گردد و مشروعیت ولی‌فقیه نیز به امام زمان (عج) بازمی‌گردد؛ زیرا امام زمان (عج) در ادامه سلسله بحث نبوت و امامت، نواب خاص و عام را مشخص کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری ادامه داد: بر این اساس اگر مشروعیت نشئت‌گرفته از امام عصر (عج) نباشد هیچ‌کدام از ما و ساختارها و قوانین کشور مشروعیت نمی‌یابد و وقتی از این زاویه به موضوع نگاه کنیم اهمیت بحث مهدویت برای ما بیشتر جلوه می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بنیاد مهدویت نهادی غیردولتی و فاقد بودجه مصوب است، گفت: به همین دلیل انتظار می‌رود افراد حقیقی و نهادهای مختلف فرهنگی و مذهبی به مدد بنیاد مهدویت آمده تا این گفتمان بیش‌ازپیش در فضای جامعه تبیین و ترویج شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با تأکید بر اینکه همه برای تبیین و ترویج فرهنگ مهدویت وظیفه داریم؛ ازاین‌رو باید با انگیزه بیشتر و قوی‌تر بنیاد مهدویت را یاری کنیم، افزود: هدف از فعالیت این بنیاد احیای فرهنگ مهدوی در جامعه و جهانی‌سازی مهدویت است؛ زیرا اگرچه همه دنیا به دنبال منجی هستند؛ اما لازم است این گفتمان از جانب جمهوری اسلامی به دنیا عرضه و غالب شود که تحقق این مهم نیز نیازمند فعالیت بیشتر و گسترده‌تر است./9314/پ210/

هادی رحیمی
ارسال نظرات