۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۶۹۱۳۲۴
آیت الله توکل در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

صبر و استقامت در اهداف دینی؛ مؤلفه اصلی جهاد تبیین

صبر و استقامت در اهداف دینی؛ مؤلفه اصلی جهاد تبیین
آیت الله توکل صبر و استقامت در اهداف را مؤلفه اصلی جهاد تبیینی دانست و گفت: نباید با هجمه و شنیدن ناسزا، جوانان میدان عمل در مسیر جهاد تبیینی را خالی کنند.

آیت الله سید رحیم توکل، نماینده مردم استان مازندارن در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به شرح سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار دانشجویان درباره اهمیت حرکت تبیینی در برابر هجمه های دشمنان پرداخت و گفت: اگر افراد نگاهی به تاریخ داشته باشند، خواهند دریافت که اهداف و دستاوردهای عاشورا توسط حضرت زینب(س) و کاروان اسرا برای مردم جامعه آن زمان تبیین شده بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: مردم کوفه و شام کاروان اسرای حسینی را به عنوان خارجی تلقی می کردند، اما با افشاگری و روشن گری حضرت زینب(س) این اتهامات بنی امیه از آنها برداشته شد.

وی با بیان اینکه برای جهاد روشن گری و تبیین با الگوگیری از سیره حضرت زینب(س) چندین مؤلفه وجود دارد، گفت: نخست اینکه در این زمینه باید صبر و استقامت در دین و اعتقادات داشت، زیرا حضرت زینب(س) تمام سختی ها و هجمه های بنی امیه را به جان خرید، اما از اهداف و آرمان های دینی دست برنداشت.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم اظهار کرد: اگر افراد در اهداف دنیوی نیز صبر و استقامت نداشته باشند، بدان اهداف دست پیدا نخواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان و مخالفان بسیاری در مسیر حق  وجود دارد، افزود: مؤلفه دوم در زمینه جهاد تبیینی این است که باید بدانیم در مسیر دستیابی به اهداف و ارزش های دینی، سختی ها و دشمنان بسیاری وجود دارد و انسان ها جزء هر گروه و دسته ای قرار گیرند، برخی دیگر با آنان مخالفت خواهند کرد.

نماینده مجلس خبرگان بیان کرد: حضرت زینب(س) هیچ گاه در برابر دشمنان میدان را خالی نکرد و به تبیین و روشنگری در برابر آنها پرداخت، از این رو نباید جوانان با چندین هجمه و شنیدن ناسزاها و نارواها، میدان و صحنه عمل در مسیر جهاد تبیینی را خالی کنند.

وی با بیان اینکه برای دستیابی به مقامات الهی باید این مؤلفه ها را مد نظر داشته باشیم، بیان کرد: خداوند در قرآن کریم می فرماید: مومنان واقعی افرادی هستند که صبر و استقامت در مسیر دین دارند و تا دم مرگ روی اهداف و آرمان های دینی ایستادگی می کنند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ابراز داشت: میان دین و جان، دین اهمیت بالایی دارد، از این رو باید همچون حضرت زینب(س) که جان خود را برای رسیدن به اهداف دینی فدا کرد، ما نیز تا پای جان از اعتقادات و ارزش های دینی دفاع کنیم.

آیت الله توکل با بیان اینکه باید رشادت ها و روشن گری های حضرت زینب(س) را برای جوانان تبیین و بیان کرد، گفت: باید جوانان در مسیر جهاد تبیینی و روشن گری دینی، در برابر سختی ها صبر و استقامت بسیاری داشته باشند و همچنین در برابر هجمه های دشمنان در این زمینه، میدان عمل را خالی نکنند و برای دفاع از ارزشهای دینی تا پای جان به میدان بیایند.

ارسال نظرات