۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۶۹۱۳۳۵
یادداشت؛

بی‌مهری سازمان‌های حقوق بشری نسبت به کودکان فلسطینی

بی‌مهری سازمان‌های حقوق بشری نسبت به کودکان فلسطینی
رژیم صهیونیستی می‌داند که کودکان و نوجوانان امروز رزمندگان مقاومت فردا هستند و به همین دلیل است که کودکان را نشانه گرفته و از اعمال جنایت نسبت به آنها دریغ نمی‌کند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، انسانیت در دنیای امروز، مرز و بوم نمی‌شناسد، چرا که خاستگاه واژگانی نظیر همدردی و همبستگی را باید در مفهوم انسانیت جست.

لزوم همدردی و همبستگی با کودکان فلسطینی به عنوان آینده‌سازان انتفاضه می‌تواند به نوعی پشتیبانی از آینده انتفاضه باشد؛ زیرا آینده جهان اسلام در دستان کودکان امروز است و فرماندهان آزادی بخش فلسطین، نوجوانان فلسطینی امروزند، لذا شعار هم بستگی در این روز، از دوراندیشی بزرگ جهان اسلام خبر می‌دهد.

همچنین حمایت از نسل جدید فلسطین، تلاش برای ترسیم آینده قدس است؛ از سوی دیگر همبستگی با فرزندان فلسطینی، نیازی یک طرفه نیست؛ همه کودکان مسلمان، چه در فلسطین، لبنان، عراق، یمن، افغانستان و حتی ایران و دیگر کشورهای مسلمان در خطر تهاجم صهیونیست جهانی هستند و خواهند بود.

نواخته شدن زنگ مدارس با شعار روز هم بستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی، دو مفهوم انسجام و فلسطین را در ذهن دانش آموز ایرانی پررنگ‌تر می‌سازد، هم‌زاد پنداری با دانش آموز فلسطینی و حضور ناخودآگاه او در گوشه‌ای از ذهن آینده ساز ایرانی، رویکرد آینده ایران به فلسطین را تا حد بسیاری تضمین می کند.

تصاویر هر روزه رسانه‌ها از کشته شدن کودکان و نوجوانان فلسطینی، آوارگی و زندگی سخت آنها در اردوگاه‌ها و در عین حال مقاومت و مبارزه آنان در مقابل دشمن غاصب، ذهن جهانیان را با مقوله رنج فلسطینیان آشنا کرده است.

در بحث فقر و محرومیت ملت فلسطین بیشتر محرومیت کودک فلسطینی مورد توجه قرار می‌گیرد، زیرا کودکان بیش از افراد دیگر جامعه، فقر و محرومیت را لمس می کنند و در معرض شدیدترین دردها و رنج‌ها قرار می‌گیرند.

کودکان فلسطینی پردردترین و محروم ترین مردم جهان هستند و جنس فقرشان از نوع دیگری است؛ سازمان‌های صهیونسیتی با سیاست گرسنه نگه داشتن کودکان و نوجوانان فلسطینی می‌خواهند آنان به جای تلاش برای آزادی و بازپس گیری سرزمینشان، در انتظار کمک‌های ناچیز سازمان‌های بین‌المللی و کار کردن با دستمزدهای کم برای به دست آوردن قرص نانی باشند و از جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین و بی‌مهری‌های جامعه بین‌المللی چشم پوشی کنند.

کودکان و نوجوانان فلسطینی در نوار غزه، قدس اشغالی و کرانه باختری از بهداشت و سلامتی کافی نیز برخوردار نیستند و صد البته که این وضع وخیم و اسفناک در نوار غزه بیشتر از مناطق دیگر است.

صف‌های طویل کودکانی که با سطل‌ها مقابل شیرهای آب در انتظار پرکردن مخازن خود هستند یکی از معمولی‌ترین صحنه‌هایی است که در گوشه و کنار غزه به چشم می‌خورد.

مرگ و میر بیش از 90 هزار کودک زیر یک سال به علت اسهال و بیماری‌های تنفسی در طول یک سال به دلیل نبود امکانات بهداشتی و درمانی برای کودکان فلسطین بوده است.

 آلام و رنج‌های کودک فلسطینی در محرومیت از تحصیل، آوارگی، زندان، تبعید، اسارت، دوری از مادر و فقر و محرومیت خلاصه نمی‌شود و در کنار همه اینها، جنایت نسل کشی درد و رنج این ملت مظلوم را دو چندان کرده است.

افزون خواهی صهیونیست‌ها تنها به اشغال فلسطین و محروم ساختن ملتی با پیشینه اسلامی و تاریخی درخشان از آزادی و استقلال محدود نمی‌شود، بلکه آنها منکر حق حیات برای فلسطینیان هستند، اسرائیل راه رسیدن به این مقاصد شوم را در نسل کشی ملت مظلوم فلسطین و کشتار کودکان ترسیم کرده است.

در اینجا تنها به گوشه‌ای از جنایات رژیم غاصب صهیونیستی علیه کودکان فلسطینی اشاره می‌کنیم:

۱. حمله هوایی، دریایی و زمینی به نوار غزه در ماه رمضان ۱۴۳۵ ه.ق که در جریان آن صدها کودک فلسطینی در مدارس وابسته به سازمان ملل به خاک و خون کشیده شدند.

۲.قتل عام‌ها و کشتارهای فجیع در فاصله سال های  ۱۹۴۸ تا ۱۹۵۶ در «دیریاسین»، «کفرقاسم»، اردوگاه «تل زعتر» با بیش از ۲۰۰۰ نفر کشته و شهادت ۵۰۰۰ کودک و زن بی پناه و مظلوم فلسطینی در اردوگاه «صبرا و شاتیلا»

۳. شهادت کودکان و نوجوانان فلسطینی در حملات و درگیری‌های خیابانی با نظامیان صهیونیست؛ کشته شدن مظلومانه پنج دختربچه فلسطینی که در جریان تظاهرات علیه رژیم صهیونیستی به مناسبت روز زمین روبه روی مدرسه ابتدایی‌شان برگزار شده بود، نمونه ای از جنایات علیه کودکان این سرزمین است.

چه بسیارند کودکان فلسطینی که در آغوش پدران، مادران یا در خانه و مدرسه کشته می‌شوند؛ «محمد الدره» کودک فلسطینی است که اواخر سال ۲۰۰۰ میلادی و ۹ مهر ۱۳۷۹ شمسی کنار خیابان و در آغوش پدرش مقابل دیدگان صدها عکاس و خبرنگار به ضرب گلوله سربازان اسرائیلی به شهادت رسید.

بر اساس آمار وزارت اطلاع‌رسانی تشکیلات خودگردان فلسطین از شانزدهم دسامبر ۲۰۱۶ که «دونالد ترامپ» رئیس ‌جمهوری آمریکا قدس را پایتخت رژیم اسرائیل خواند تا پایان سال ۲۰۱۹، ۱۱۴ کودک فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و هزاران نفر دیگر زخمی شده‌اند.

همچنین نظامیان صهیونیستی از ابتدای ۲۰۱۹ تاکنون ۴۷۵ کودک زیر ۱۸ سال و از ابتدای ۲۰۲۰  تا ماه مارس، ۲۶۴ کودک را بازداشت کرده‌اند و اکنون ۲۰۰ کودک فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی بازداشت هستند و ۹۵ درصد کودکان فلسطینی در بازداشت مورد شکنجه و آزار قرار می‌گیرند و بازجویان صهیونیستی به زور از آنها اعتراف می‌گیرند.

رژیم صهیونیستی می‌داند که کودکان و نوجوانان امروز رزمندگان مقاومت فردا هستند و به همین دلیل است که کودکان را نشانه گرفته و از اعمال جنایت و خشونت نسبت به آنها دریغ نمی‌کند.

دشمن صهیونیست با توهم این که کشتار کودکان و نوجوانان فلسطینی نهال مقاومت و انتفاضه را می‌خشکاند به نسل کشی فلسطینیان مبادرت می‌کند، اما خون کودکان شهید فلسطینی نظیر «محمد الدره» گواهی بر جنایات صهیونیست‌ها است و ریشه های انتفاضه را روز به روز مستحکم تر ساخته و پوشالی بودن قدرت اسرائیل را نمایان‌تر می‌سازد.

محمود درویش از شاعران مقاومت فلسطین که از ابتدای کودکی شاهد درد، رنج و کشتار کودکان فلسطینی بوده است در شعرهایش وعده بازگشت به قدس را به کودکان فلسطینی می دهد و چنین می‌سراید: «ای کودکان بابل! ای زادگان زنجیرها! به زودی به قدس باز خواهید گشت و به زودی بزرگ می‌شوید، به زودی گندم را از حافظه گذشته درو می‌کنید و به زودی، اشک(هایتان)، خوشه‌هایی خواهد شد‌.» [1]

پی‌نوشت:

1). دیوان محمود درویش، ج۱، ص۴۰۰

مجتبی عباسی

ارسال نظرات