۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۶۹۱۳۶۴
امام جمعه یزد:

دشمن به دنبال سلب دین‌مداری و بصیرت زدایی از جوانان ماست

دشمن به دنبال سلب دین‌مداری و بصیرت زدایی از جوانان ماست
یزد ـ آیت الله ناصری گفت: دشمن با غرق شدن جوانان و نوجوانان ما در فضای مجازی درصدد فرهنگ زدایی، دین زدایی، بصیرت زدایی و سنت زدایی است.

به گزارش خبرگزاری رسا در یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار عباس ملازینلی، معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد که در راستای ارائه گزارشی از برنامه‌های فرهنگسرای حکمت به ویژه برگزاری سومین همایش علمی بانوی هزاره اسلام انجام شد، اظهار کرد: دشمن با غرق شدن جوانان و نوجوانان ما در فضای مجازی درصدد فرهنگ زدایی، دین زدایی، بصیرت زدایی و سنت زدایی است.

وی ادامه داد: آنها به نحوی برنامه‌ریزی می‌کنند که ذائقه جوانان ما منحرف شده و شبهاتی را در ذهن آنها ایجاد می‌کنند تا نسبت به دین و اعتقادات بدبین شوند و حتی تقدسات را زیر سوال می‌برند.

ناصری تأکید کرد: فرهنگسراها باید به محلی برای بصیرت افزایی، رفع شبهات، ارائه آموزش‌های دینی و علمی، شناسایی فرهنگ جامعه و دینداری تبدیل و محلی برای زدایش شبهات باشند و مشغولیت‌های واقعی انسان یعنی رشد و کمال را ترویج دهند.

عباس ملازینلی، معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد هم در این جلسه به ارائه گزارشی از برنامه‌های مختلف فرهنگسرای حکمت به ویژه برگزاری سومین همایش علمی بانوی هزاره اسلام با محوریت بررسی ابعاد شخصیتی حضرت خدیجه (س) پرداخت.

ملازینلی با اشاره به رهنمودهای آیت‌الله ناصری برای بهره‌برداری از حسینیه برای اجرای طرح‌های فرهنگی و افزایش فرهنگسراها، اظهار کرد: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد با عنایت به این رویکرد از سال گذشته نسبت به اجرای طرح «هر حسینیه یک فرهنگسرا» در ۱۰ حسینیه شهر با پراکندگی مناسب اقدام کرده است.

وی با تأکید به رویکرد سازمان برای اجرای برنامه های فاخر و ارزشمند در فرهنگسراها افزود: یکی از ایده‌ها و برنامه‌های شاخصی که با همکاری حوزه علمیه بانوان امام حسین(ع) در فرهنگسرای حکمت برگزار می‌شود، سومین جشنواره و همایش علمی بانوی هزاره اسلام با محوریت بررسی ابعاد شخصیتی حضرت خدیجه (س) است چرا که این بانوی بزرگوار نقش بسزایی در قوام و دوام رسالت حضرت نبی(ص) داشتند که کمتر به آن پرداخته شده است.

وی ادامه داد: در این همایش تلاش شد که همه منابع علمی استان یزد و برخی استان‌های دیگر با محوریت تولید محتوای ارزشمند از سوی دبیرخانه جشنواره گردآوری شود و مطابق با نیاز با همکاری تیم‌های مجرب و هنرمندان به اشکال مختلف فیلم، موشن گرافیک، کتاب‌های تصویری در اختیار مخاطبان قرار داده شود تا محتواهای ارزشمند جمع آوری شده تنها در قفسه‌ها محبوس نشوند.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد در ادامه ابراز امیدواری کرد با توجه به جایگاه خوب سینمای ایران در دنیا، بتوانیم یک فیلم سینمایی فاخر از محتواهای جمع آوری شده تهیه کرده و با گستردگی مخاطب، بتوانیم شخصیت حضرت خدیجه (س) را به دنیا معرفی کنیم.

منصوره شاکری، مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام حسین(ع) یزد و مسئول فرهنگسرای حکمت نیز به ارائه گزارشی از این فرهنگسرا و برگزاری همایش بانوی هزاره اسلام پرداخت./1400/د۱۰۱/

ارسال نظرات