۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۶۹۱۴۳۳
مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران تأکید کرد؛

ضرورت ترویج اندیشه های ناب مهدوی در جامعه

ضرورت ترویج اندیشه های ناب مهدوی در جامعه
مازندران - حجت الاسلام نصوری با تأکید بر این که فضای عمومی جامعه را باید به سمت مهدویت سوق دهیم، گفت: مهدویت اندیشه‌ای متعالی برای رسیدن به آینده‌ای روشن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام نصوری، مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران در جلسه ستاد مهدویت استان، مهدویت و انتظار را رمز حیات و هویت شیعه برشمرد و گفت: دنیا در سایه فرهنگ مهدویت به کمال و سعادت حقیقی دست خواهد یافت.

استاد حوزه علمیه از مهدویت و انتظار به عنوان یکی از آرمان‌های مهم نظام اسلامی یاد کرد و گفت: امروز انقلاب اسلامی پرچم نشر و گسترش این فرهنگ اصیل را در جامعه بر عهده دارد.

وی با اشاره به این که فرهنگ مهدویت سرشار از امید و نشاط است، بیان داشت: جامعه‌ای که فرهنگ مهدویت و انتظار در آن رشد و گسترش پیدا کند یأس و ناامیدی در آن راه ندارد.

حجت الاسلام نصوری با بیان این که با بهره گیری از فرهنگ مهدویت و اندیشه انتظار می‌توانیم از بحران‌ها و مشکلات اجتماعی به راحتی عبور کنیم، تصریح کرد: مهدویت اندیشه‌ای متعالی در عبور از تاریکی و ناامیدی و رسیدن به آینده‌ای روشن است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود نحله‌ها و جریان‌های انحرافی و دروغین را تلاش دشمن در جهت جلوگیری از جهانی شدن فرهنگ مهدویت برشمرد و خاطرنشان کرد: اعتقاد به انتظار و مهدویت امید را دل‌ها زنده می‌کند و مسیر رشد و تعالی حقیقی را برای جامعه دینی هموار مر کند.

مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران در ادامه سخنان خود به جشنواره سراسری عید تا عید اشاره کرد و با بیان این که آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره بهمن ماه امسال است، افزود: فعالیت های مهدوی در مساجد، بقاع متبرکه و مهدویه ها محور جشنواره در مازندران است.

وی همچنین به برگزاری دوره آموزشی ویژه روحانیت و ائمه جماعات با موضوع مهدویت در استان اشاره کرد و گفت: این دوره در ده جلسه کوتاه پیرامون مسأله مهدویت و انتظار است که برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام نصوری در ادامه سخنان خود با اشاره به در پیش بودن نهم ربیع الاول، این روز را بهترین فرصت برای بیعت با حضرت عنوان کرد و افزود: می توان با پررنگ کردن بحث های معرفتی و ایجابی در این ایام مباحث انحرافی را به حاشیه ببریم.

وی با تأکید براین که شبهات مهدوی باید برای نسل جوان تبیین شود، ادامه داد: در همین راستا کلیپ های کوتاهی از کارشناسان مهدویت در ایام شهادت امام حسن عسکری(ع) تهیه در فضای مجازی توزیع خواهد شد.

مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران در ادامه، پویش جشن عبادت برای دختران نه ساله، سراسری، برگزاری برنامه های مشترک با آموزش و پرورش، نشست های مجازی در دانشگاه ها، مسابقه کتابخوانی با محوریت نهم ربیع، تهیه بسته محتوایی برای ائمه جماعات و جمعه، فضا سازی شهری و همچنین نشست مهدیه را از جمله مهم ترین برنامه های این بنیاد برای نهم ربیع الاوال عنوان کرد./950/پ210/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۱
شخصیت و ویژگی های پیام رسان و هدایت گر همچون برخورداری از شجاعت حق گویی، ایمان به محتوای پیام، بصیرت، زمان و مکان شناسی و مدارا با مردم از عوامل جذب مخاطب است.
0
0