۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۶۹۱۴۵۹
رئیس شورای اجرایی حزب‌الله:

ممکن است روزی وضعیت آمریکا از افغانستان بدتر شود

ممکن است روزی وضعیت آمریکا از افغانستان بدتر شود
سید هاشم صفی الدین گفت: آمریکایی‌ها از نظر امنیتی، سیاسی، مالی و اقتصادی در لبنان تاثیرگذار بوده اند و ما تاکنون وارد نبردی برای اخراج آمریکا از دستگاه‌های کشور نشده‌ایم۔

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، سید هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرای حزب‌الله لبنان در جلسه ویژه‌ای که بسیج آموزشی حزب‌الله برگزار کرد، ضمن اشاره به اینکه مقاومت به بخشی اصلی از معادله منطقه‌ای تبدیل شده، اظهار کرد: ما امروز چالش‌های بسیاری از جمله چالش‌های منطقه‌ای داریم.

صفی الدین گفت: هیچ راهی برای تقویت لبنان جز با قوی بودن در معادله منطقه‌ای وجود ندارد و هر صحبت دیگری در این زمینه هیچ ارزشی ندارد.

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله تاکید کرد: ما با مساله مردمی، معیشتی، مالی و اقتصادی روبه‌رو شدیم و مسؤولیت آن را بر عهده گرفتیم، ما اهدافی داشتیم از جمله اینکه دشمن را ناامید کنیم و در کنار مردم حضور یابیم و آن را تا حدامکان به وضعیت عادی بازگردانیم و در نبردی که علیه ما آغاز شده، مقاومت کنیم.

او در ادامه گفت: امکان فراهم کردن تمامی نیازهای مردم وجود ندارد اما ما و مردم می‌توانیم با هم مقاومت کنیم، حزب در دولت قبلی و در مرحله انتقالی شبانه روز کار می‌کرد و همه شاهد بودند، حتی در وزارتخانه‌هایی که ارتباطی به ما نداشت، برای رسیدن به اهداف و دستاوردهایی ولو اندک تشویق می‌کردیم.

صفی الدین با اشاره به اینکه مساله ورود تانکرهای گازوئیل به لبنان، نه تنها موضوعی مربوط به گازوئیل بلکه به دریاها و اقیانوس‌ها مربوط است، گفت: ما باید از نبرد محاصره اعمال شده علیه‌مان سربلند و پیروز بیرون بیاییم و به مرحله‌ای جدید و شرایطی تازه منتقل شویم.

او افزود: اسرائیل گفته که نمی‌تواند کاری در مورد کشتی‌هایی که ایران برای حزب‌الله می‌فرستد، انجام دهد، علتش هم این است که نمی‌خواهد حزب‌الله وارد جنگی دریایی شود و این نشان‌دهنده نقطه ضعف اسرائیل است، اسرائیل می‌داند که موشک‌های ما می‌توانند دورترین نقطه در داخل اراضی اشغالی را هدف بگیرند و بر این اساس ما می‌توانیم مانع هر کشتی شویم که بخواهد وارد عکا، حیفا، تل‌آویو و یا هر نقطه دیگری شود.

این عضو حزب‌الله لبنان در ادامه گفت: ما وارد این نبرد شدیم که به منزله یک هشدار و نویدی برای انتقال به یک مرحله جدید بود، صادقانه بگویم ما از شش ماه قبل به موضوع گازوئیل، مرزها و پیامدهای آن می‌اندیشیدیم اما بر این باور بودیم که باید تا رسیدن زمان مناسب صبر کنیم.

او ادامه داد: آمریکایی‌ها در لبنان از نظر امنیتی، سیاسی، مالی و اقتصادی تاثیر می‌گذارند، آنها در کشور لبنان قدرتمند هستند و نفوذ زیادی در آن دارند، ما تاکنون وارد نبردی برای اخراج آمریکا از دستگاه‌های کشور نشده‌ایم اما اگر روز مناسب آن فرا برسد و ما این نبرد را آغاز کنیم، لبنانی‌ها چیز دیگری را شاهد خواهند بود.

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله افزود: ما وارد این نبرد نشدیم چون نمی‌دانیم قدرت تحمل لبنان چقدر است، آمریکا دشمنی است که خصومتش از اسرائیل کمتر نیست.

صفی الدین تاکید کرد: نبردی که در مساله گازوئیل آغاز شده، یک حرکت ویژه در مقابله با محاصره ظالمانه آمریکا و غرب علیه لبنان است، این نبرد گامی جدید و ویژه است که درب‌ها را گشود و کابینه را تشکیل داد اما به معنای آن نیست که لبنان روی ریل موفقیت قرار گرفته زیرا آنها از این بابت نگران هستند که قدرت حزب‌الله و همپیمانانش در لبنان، در حال حاضر و در آینده افزایش یابد و کشور به دست محور مقاومت بیفتد، همینطور آنها از این هراس دارند که انتخابات پارلمانی به تاخیر بیفتد زیرا آنها روی این انتخابات حساب باز کرده‌اند و این بسیار روشن است، آنها به دنبال این هستند که 30 کرسی ان‌جی‌اوز (سازمان‌های مردم نهاد) را به دست آورند.

این مسؤول حزب‌الله در ادامه با اشاره به اینکه عرصه منطقه‌ای در حال تغییر بوده و آمریکا رو به تضعیف است و احتمال دارد روزی برسد که وضعیت آمریکا از افغانستان بدتر باشد، تاکید کرد: ما باز هم مسؤولیت را بر عهده خواهیم گرفت و در تمامی عرصه‌هایی که بتوانیم کاری انجام دهیم، حاضر خواهیم شد.

او ادامه داد: همه پیروان آمریکا در لبنان را دیدند که چگونه در وضعیت سکوت و مرگ قرار گرفته‌اند، ممکن است روزی برسد که آنها با مشاهده و درک اینکه محور مقاومت قدرتمندترین است، از ما بخواهند در این محور به آنها شغلی بدهیم.

صفی الدین گفت: وضعیت سیاسی منطقه با تغییر و تحولات بسیاری همراه است و آمریکا تلاش می‌کند مانع از سرمایه‌گذاری ما در این تغییرات و پیروزی‌ها شود اما هرگز موفق نخواهد شد، ما دیر یا زود به سرمایه‌گذاری در این دستاوردها خواهیم رسید و آنها چهره منطقه را تغییر خواهند داد.

او افزود: بخشی از نهضت ما در رویکرد مقاومت در تمامی مناطقمان نهضت علمی و آموزشی است، ما افتخار می‌کنیم آنچه امام موسی صدر در طول سال‌های سخت گذشته خواستار آن بود، بخشی از آن محقق شد.

صفی الدین در پایان گفت: ما در مرحله دوم توزیع سوخت، مدارس و نیز مبحث گرمایش در زمستان به ویژه در مناطق مرتفع و همچنین اتوبوس‌هایی را که با گازوئیل کار می‌کنند، در نظر خواهیم گرفت./۹۸۸/

منبع: المیادین

ارسال نظرات