۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۶۹۱۴۸۵
نماینده ولی فقیه در کردستان:

قدم نهادن در مسیر سعادت بخش نبوی از اهم واجبات است

قدم نهادن در مسیر سعادت بخش نبوی از اهم واجبات است
کردستان ـ حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی گفت: قدم نهادن در مسیر سعادت بخش نبوی از اهم واجبات بوده و شخصیت فخر کائنات باید همواره الگوی ما مسلمانان باشد.

به گزارش خبرگزاری رسا در کردستان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی با تسلیت رحلت پیامبر اسلام(ص) به همه مسلمانان جهان اظهار کرد: قدم نهادن در مسیر سعادت بخش نبوی از اهم واجبات بوده و شخصیت فخر کائنات باید همواره الگوی ما مسلمانان باشد.

وی افزود: پیامبر مکارم اخلاقی زیادی داشتند و در این راستا نیز چند خصلت از ایشان صادر می شده که موجب جذابیت و کشش مردمی می شده است.

حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی اظهار داشت: این خصلت‌ها غیر از نماز و عبادات و تقوای باطنی بوده و ویژگی‌های منحصر به فردی بوده که موجب جذابیت و کشش مردمی ایشان بوده است.

وی افزود: رسول الله(ص) دستگیر و غم خوار فقرا و افتاده حالان بودند و در کنار این خصلت مهم، ایشان مردم دار بودند و در نمازهای یومیه جویای حال نمازگزاران و سایر مسلمین می‌شدند و اگر کسی مریض بود به عیادتش می‌رفتند.

حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از خصلت‌های ایشان سعه اخلاق نبوی بوده است و با اینکه بعضی‌ها با نامهربانی با ایشان برخورد می‌کردند ایشان خیلی تحملشان بالا بود.

وی تأکید کرد: اگر ما مسلمانان این خصلت‌های والای نبوی را همواره مدنظر داشته باشیم می‌توانیم سعادت دنیا و آخرت خود را تضمین کنیم و زندگی سالم داشته باشیم./1400/د101/

ارسال نظرات