۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۶۹۱۵۶۸

بیش از ۸۵ درصد معلمان واکسینه شده اند

بیش از ۸۵ درصد معلمان واکسینه شده اند
سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه بیش از ۸۵ درصد معلمان واکسینه شده اند گفت: برخی همکاران ما در زمان تزریق واکسن درگیر بیماری بوده اند و نتوانستند تزریق واکسن انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری رسا، سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه بیش از ۸۵ درصد معلمان واکسینه شده اند گفت: برخی همکاران ما در زمان تزریق واکسن درگیر بیماری بوده اند و نتوانستند تزریق واکسن انجام دهند. تا قبل از زمان بازگشایی مدارس، معلمان را تحت پوشش کامل قرار خواهیم داد.

مسعود ثقفی در ادامه افزود: روزهای پنج شنبه و جمعه (۱۵ و ۱۶ مهر)تمام دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله می توانند در ۹۵ پایگاه اختصاصی که برای این امر اختصاص داده شده حضور یابند. حتی خانواده ها و رانندگان سرویس مدارس هم می توانند در این دو روز به این مراکز مراجعه کنند. به همراه داشتن کارت ملی و یا شناسنامه که کد ملی روی آن درج شده باشد کافی است.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه الزامی نیست دانش آموزان حتما به پایگاه نزدیک محل سکونت بروند بلکه به هرکدام از مراکز مراجعه کنند می توانند واکسن بزنند گفت: از خانواده ها درخواست می کنیم حتما این کار را انجام بدهند. اجباری در کار نیست، اما توصیه اکید داریم که هم خودشان و هم فرزندشان در مراکز حضور پیدا کنند.

ثقفی در پاسخ به اینکه اگر دانش آموزی امکان تزریق پیدا نکند تکلیفش چیست؟ اظهار کرد: برای بازگشایی مدارس احتمالا این ضرورت وجود دارد که تمام معلمان و دانش آموزان واکسینه شده باشند اگر برای خانواده ای مهم است که مدارس باز شود و فرزندانشان در مدارس حضور یابند توصیه می کنیم حتما واکسیناسیون را انجام بدهند، اما اگر به هر دلیلی این امر به تعویق بیفتد، تصمیمات مربوط در ستادملی مقابله با کرونا اتخاذ خواهد شد و ما هم مطابق آن دستورالعمل ها اقدام خواهیم کرد. با این حال توصیه اکید داریم که حتما خانواده ها مراجعه کنند و با توجه به سهولت ایجاد شده واکسیناسیون را انجام دهند.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران درباره اینکه چه زمانی باید شاهد بازگشایی مدارس باشیم؟ گفت: امیدواریم هرچه زودتر این اتفاق بیفتد، تمام دغدغه ما این است که مدارس زودتر بازگشایی شوند. عدم بازگشایی آسیب هایی را متوجه جامعه دانش آموزی و خانواده ها کرده است. امید است اختصاص پایگاههای ویژه به تسریع تزریق واکسن کمک کند و موجب شود مدارس زودتر بازگشایی شوند. در نهایت بازگشایی مدارس بستگی به تصمیم ستادملی مقابله با کرونا دارد. فعلا صحبتی که شده بر بازگشایی مدارس از اول آبان حکایت دارد اما باز هم منتظر می مانیم که تصمیم ستاد ملی چه باشد.

ارسال نظرات