۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۳
کد خبر: ۶۹۱۶۳۱

گردشگری فضایی این‌بار در واقعیت نه در فیلم

گردشگری فضایی این‌بار در واقعیت نه در فیلم
یک شرکت فضایی چینی به تازگی موشکی مشابه سفینه‌ های فضایی آمریکایی ساخته است.
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، شرکت چینی CAS Space به تازگی از یک موشک گردشگری فضایی رونمایی کرد. گفته شده این شرکت برای طراحی موشک جدید خود از شرکت‌های فضایی بلو اوریجین متعلق به جف بزوس و اسپیس ایکس با مدیریت ایلان ماسک الهام گرفته است.

 براساس گزارش‌ها قسمت بالایی موشک  شبیه New Shepard بلو اوریجین و  بدنه آن مشابه Starship SpaceX است.همچنین این موشک چینی دارای پره‌های جانبی برای فرود هواپیما است.گفته شده،  CAS Space قصد دارد از سال ۲۰۲۴ فرستادن مردم به فضا را آغاز کند.  این موشک حداکثر ۷ مسافر را در خود جای می‌دهد که ۱۰ دقیقه در گرانش صفر (مرز بین جو زمین و فضای بیرونی)، حدود ۶۲ مایل از سطح زمین، شناور خواهند بود.

 گردشگری فضایی این‌بار در واقعیت نه در فیلم

در گذشته گردشگری فضایی  ایده‌ای بود که فقط در فیلم‌های علمی تخیلی دیده می‌شد، اما اخیرا دو میلیاردر فضایی، این ماجراجویی را به واقعیت تبدیل کردند. ریچارد برانسون و جف بزوس هر دو به فضا رفته اند.اگرچه ماسک هنوز خود به این سفر نرفته، اما اخیراً شرکت وی چهار غیرنظامی را برای سفری سه روزه به دور زمین فرستاد. در حال حاضر چین می‌تواند کشور بعدی باشد که به صنعت گردشگری فضایی می‌پیوندد.

موشک جدید چینی قرار است مجدداً مورد استفاده قرار گیرد و انتظار می‌رود، چندین آزمایش را تا پرتاب سرنشین دار خود انجام بدهد. پیاده روی زیر مداری برای سال ۲۰۲۲ برنامه ریزی شده است، پس از آن یک سال بعد ماموریت بدون سرنشین انجام می‌شود و سپس خدمات گردشگری این شرکت در سال ۲۰۲۴ آغاز می‌شود. با این حال، جدول زمانی CAS Space در مقایسه با شرکت‌های آمریکایی که قبلاً گردشگر به فضا فرستاده اند، بسیار بلند پروازانه است.

طبق گزارش CAS Space، گردشگران قبل از رفتن به فضا آموزش‌های کوتاه مدت را دریافت خواهند کرد. خدمه مأموریت اخیر Insporation۴ که بر روی موشک SpaceX Falcon ۹ به فضا رفته بودند، تحت آموزش سانتریفیوژ قرار گرفتند تا خود را برای شرایط مختلف پویایی که در طول پرواز فضایی با آن مواجه می‌شوند از جمله پرتاب، ورود مجدد و سناریوی احتمالی سقوط در پرواز آماده کنند.

برانسون اولین میلیاردری بود که توانست به فضا برسد. او و گروه شش نفره اش در ۱۱ ژوئیه به فاصله ۵۳ مایلی از سطح زمین سفر کردند و هشت دقیقه را در بی وزنی گذراندند. او و برادرش مارک بزوس با الیور دیمن ۱۸ ساله، اولین مسافران در جهان بودند که بلیت این پرواز را خریداری کردند و والی فانک ۸۲ ساله که برنامه فضایی ناسا را ​​در دهه ۱۹۶۰ گذراند، اما هرگز به فضا نپیوست، همراه دیگر آنها شد. بلو اورجین قرار است دومین ماموریت گردشگری فضایی را در ۱۲ اکتبر آغاز کند و ویلیام شاتنر، بازیگر ۹۰ ساله نیز در این پرواز حضور خواهد داشت. شاتنر که به خاطر بازی در نقش کاپیتان کرک در Star Trek شناخته می‌شود، مسن‌ترین فرد در فضا خواهد شد.
ارسال نظرات