۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۶۹۱۶۴۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام خبر داد؛

استقرار ۵۰ نفر از گروه‌های جهادی و مبلغین روحانی در مواکب مرز مهران

استقرار ۵۰ نفر از گروه‌های جهادی و مبلغین روحانی در مواکب مرز مهران
ایلام ـ حجت الاسلام نجفی گفت: ۵۰ نفر از گروه‌های جهادی و مبلغین روحانی در مواکب مرز مهران با رعایت پروتکل های بهداشتی مستقر شدند.

به گزارش خبرگزاری رسا در ایلام، حجت‌الاسلام محمدعلی نجفی به تشریح برنامه‌های اجرا شده در اربعین حسینی(ع)، توسط اداره تبلیغات اسلامی استان ایلام در مرز مهران پرداخت.

وی گفت: اربعین امسال اداره کل تبلیغات اسلامی با مشارکت خوب فعالان مردمی و نهادهای ذیربط توانست نسبت به برگزاری چندین برنامه جامع و کاربردی در اربعین اقدام کند.

حجت‌الاسلام نجفی در ادامه به تشریح کامل این فعالیت‌ها پرداخت و افزود: دال مرکزی فعالیت‌های اداره کل تبلیغات اسلامی در مهران، تکریم زائرین، فضاسازی دینی و استقبال و راهنمایی زائرین بوده است.

وی ادامه داد: اولین سفر بنده در همان روز معارفه به مهران بوده است و عملیات اربعین نخستین کار جمعی ما در اداره کل تبلیغات در دوران مسئولیت بنده بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام عنوان کرد: برگزاری برنامه‌های ذکر توسل و جلسات انس برای جاماندگان در پایانه مرزی، اقناع سازی و تبیین شرایط و همچنین برگزاری منظم نماز جماعات و ایجاد فضای معنوی با پخش مداحی از دیگر برنامه‌های ما بوده است.

حجت‌الاسلام نجفی افزود: اتفاق مبارک دیگر، اعزام، استقرار و سازماندهی بیش از ۵۰ نفر از گروه‌های جهادی و مبلغین روحانی در مرز مهران و در مواکب در کوتاه‌ترین زمان ممکن، دریافت و سازماندهی کمک‌ها و نذورات مردمی، توزیع غذای گرم با همکاری هیات‌های مذهبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی, توزیع ماسک و اقلام بهداشتی، تبلیغات محیطی، ساماندهی و فعال سازی اماکن مذهبی و مساجد برای خدمت رسانی، تولید محتوا و تبلیغات با موضوع اربعین در فضای مجازی، گروه بندی هیئات مذهبی و جهادی و تقسیم وظایف بین انان از اقدامات اجرا شده توسط این اداره کل بوده است.

وی در پایان سخنان خود از تمامی دست اندرکاران کشوری و استانی در خصوص برگزاری برنامه‌های اربعین حسینی (ع) تقدیر و تشکر کرد و گفت: اربعین امسال فقط قطره‌ای از دریای جوشان عشق مردم ایلام به خدمت به زوار سالارشهیدان امکان ظهور و بروز پیدا کرد که به رغم عدم برنامه ریزی قبلی و نبود زیرساخت‌های لازم در نوع خود کم‌نظیر بود و امیدواریم با ریشه کن شدن این بیماری منحوس برای سال ۱۴۰۱ شاهد شکوفا شدن و به منصه ظهور رسیدن حمیت و محبت سرشار مردم باصفای استان در رقم زدن صحنه‌های بی نظیری از دلدادگی و عشق خالصانه خادمی زوار اربعین حسینی باشیم./د101/

ارسال نظرات