۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۶۹۱۶۸۲

مشاغل پردرآمد کدام هستند؟

مشاغل پردرآمد کدام هستند؟
برخی از مشاغل وجود دارند که با فعالیت در آن‌ها می‌توانید درآمد خود را افزایش دهید.

به گزارش خبرگزاری رسا، یکی از مهم‌ترین چالش‌های فعلی آموزش عالی کشور «بیکاری جوانان جامعه و فارغ التحصیلان دانشگاهی» است که به عنوان دغدغه خانواده‌ها یاد می‌شود.

خیلی از افراد برای دستیابی به مشاغل پردرآمد با شان اجتماعی بالا سال‌ها تلاش می‌کنند تا در دانشگاه‌های معتبر و دولتی قبول شوند و بعد از قبولی، ۴ سال یا بیشتر از آن عمر خود را در پشت میز و صندلی می‌گذرانند، ولی بعد از فارغ التحصیلی با سختی زیادی دنبال کار می‌گردند، اما بیشتر آن‌ها نمی‌توانند مرتبط با رشته خود به بازار کار جذب شوند، برای همین در مشاغل دیگر وارد کار می‌شوند و شاید به اندازه کافی استعداد و علاقه زیادی به آن رشته نداشته باشند.

اما برخی مشاغل وجود دارند که جزو کار‌های پردرآمد در ایران و جهان هستند و به احتمال زیاد نقش زیادی در آینده جوانان این مرز و بوم دارند.

متخصص هوش مصنوعی و یادگیری ماشین

به احتمال زیاد تا سال ۲۰۲۴ ارزش مشاغل مرتبط با یادگیری ماشین، حدود ۳۱ میلیارد دلار باشد. این گفته به معنای آن است که طی یک دوره زمانی شش ساله، نرخ رشد سالیانه این حوزه بیش از ۴۰ درصد در سال است. این آمار‌ها بر نیاز فزاینده بازار کار به افراد مستعد در حوزه یادگیری ماشین دلالت دارد و اگر شما نیز استعداد ورود به این حوزه را در خود می‌بینید، می‌توانید در این سفر پرهیجان و خوش آتیه گام بگذارید.

گفتنی است که با افزایش تقاضا برای مشاغل یادگیری ماشین، در حوزه‌هایی مانند: پردازش زبان طبیعی و یادگیری عمیق صرف نظر از حوزه تخصصی انتخابی، قطعاً جایی برای متخصصان این حوزه در بازار کار وجود خواهد داشت.

یک موضوع مهم این است که یادگیری ماشین روی صنایع گوناگونی در آینده نزدیک تاثیرگذار خواهد بود و باعث می‌شود تا شما در هر رشته‌ای به متخصصان این حوزه نیازمند شوید.

مشاغل پردرآمدی که می‌توانید با آن پول پارو کنید

برنامه‌نویس و توسعه‌دهنده وب

هم اکنون هر شغل و کسب‌وکاری یک رشته اتصال به اینترنت دارد، به همین علت مهارت‌های مختلف در زمینه علوم کامپیوتری جزو مشاغل پردرآمد هستند؛ بنابراین اگر به کامپیوتر و کدنویسی علاقه دارید، شک نکنید با حرفه‌ای شدن در این مهارت می‌توانید در هر حوزه‌ای مشغول به کار شوید.

مشاغل پردرآمدی که می‌توانید با آن پول پارو کنید

معامله‌گری در بازار‌های جهانی

معامله‌گری در بازار‌های جهانی یا تجارت امروزه یکی از مهم‌ترین مشاغل پردرآمد است که می‌تواند دریچه امید خیلی از جوانان باشد، به شرط این که راه آن را یاد بگیرید تا بتوانید معامله پر سودی از تجارت جهانی داشته باشید.

مشاغل پردرآمدی که می‌توانید با آن پول پارو کنید

طراحی وب

طراحی وب یک فعالیت خلاقانه است و تمامی کسب و کار‌ها نیازمند سایت جذاب و با تجربه کاربری مناسب هستند، بنابراین صد درصد مطمئن باشید که هیج طراح وبی بیکار نخواهد ماند و درآمد‌های خوبی هم در این زمینه به دست خواهد آورد، گفتنی است که اگر بتوانید هم در برنامه‌نویسی و هم طراحی وب حرفه‌ای شوید مطمئنا درآمد بیشتری به دست خواهید آورد.

مشاغل پردرآمدی که می‌توانید با آن پول پارو کنید

جراحی پلاستیک و زیبایی

بیشتر مشاغل حوزه‌های پزشکی دارای درآمد‌های بالایی هستند و به همین علت دانش آموزان در دوران مدرسه جذب رشته‌های تجربی می‌شوند، به همین علت جراحی پلاستیک و زیبایی نه تنها در کشور‌های خارجی بلکه در ایران هم دارای متقاضیان زیادی است؛ چرا که امروزه بیشتر بانوان به دنبال هرچه زیباتر کردن خود هستند و زمان زیادی را در این راه می‌گذرانند.

مشاغل پردرآمدی که می‌توانید با آن پول پارو کنید

وکالت

قبولی در وکالت به رتبه خوبی در کنکور نیاز دارد، بنابراین بیشترین افرادی که نمره‌های بالایی جذب می‌کنند گرایش زیادی به سمت این رشته دارند، اما گفتنی است که متقاضیان وکالت علی رغم پردرآمد این رشته باید علاقه زیادی به فعالیت در آن داشته باشند؛ چرا که هدف یک وکیل در درجه اول دادخواهی است نه کسب درآمد!

مشاغل پردرآمدی که می‌توانید با آن پول پارو کنید

طراح لباس

طراحی لباس هم یکی از مهم‌ترین کار‌های پردرآمد امروزی است که صاحبان آن رضایت کافی از شغل خود دارند، بنابراین با تاسیس یک مزون می‌توانید به صورت حرفه‌ای در این حوزه فعالیت کنید.

مشاغل پردرآمدی که می‌توانید با آن پول پارو کنید

تورلیدر (راهنمای گردشگری)

با توجه به اینکه ایران یکی از کشور‌های توریست‌پسند است و سالانه گردشگران زیادی از زیبایی‌های کشور ما دیدن می‌کنند؛ بنابراین در صورتی که بتوانید به موقعیت مکانی مناطق گردشگری و مکان‌های تاریخی و تاریخچه‌شان تسلط پیدا کنید، از طریق همکاری با آژانس‌های مختلف درآمد خوبی به‌دست بیاورید. اگر هم به زبان انگلیسی مسلط باشید که دیگر نان‌تان در روغن است!
بازار بورس

بعد از اینکه بانک‌ها سود حساب‌های پس‌انداز را کاهش دادند و مردم را از دریافت سود‌های کلان ناامید کردند. خیلی‌ها تصمیم گرفتند پول‌های نقد و امیدشان را یک‌جا به بازار بورس انتقال دهند. بعد از مدتی هم مطمئن شدند که خوب جایی آمده‌اند.

البته پیش از ورود به این منطقه ثروت‎خیز باید در زمینه بورس آموزش ببینید تا با تسلط به اصول بازار در موقعیت‌های مختلف، هوشمندانه عمل کنید.

مشاغل پردرآمدی که می‌توانید با آن پول پارو کنید

کشاورزی و دامپروری

افزایش جمعیت، نیاز به مصرف مواد غذایی را روزبه‌روز بیشتر خواهد کرد. به همین علت کشاورزی و دامپروری هم به شغل‌های پردرآمدی تبدیل شده‌اند و نیاز به آموزش و علاقه هم دارند.

مشاغل پردرآمدی که می‌توانید با آن پول پارو کنید

تعمیرکار خودرو

تعمیرکاران خودرو دارای حقوق مالی زیادی هستند، البته به لباس‌های روغنی آن‌ها نگاه نکنید و این را بدانید که تعمیرکاری جزو مشاغل سخت و طاقت فرساست که باید اعصاب و روان آن را برای ادامه فعالیت داشته باشید.

مشاغل پردرآمدی که می‌توانید با آن پول پارو کنید

تدریس مجازی

مشاغل آنلاین و اینترنتی دارای درآمد‌های فراوانی هستند که در صورت حرفه‌ای بودن شما هم می‌توانید در آن فعالیت خوبی داشته باشید، فرقی نمی‌کند که در چه حوزه‌ای تدریس داشته باشید اگر کار را به خوبی یاد بگیرید، می‌توانید شما هم مشاغل پر سودی را کسب کنید.

مشاغل پردرآمدی که می‌توانید با آن پول پارو کنید

تولید محتوا

بعد از این همه صحبت درباره مزایای اینترنت و طراحی وب باید بگوییم همه این‌ها بدون وجود محتوا برای هیچ کسب‌وکاری نتیجه‌ای نخواهد داشت. درواقع هر کسب‌وکاری بعد از طراحی یک سایت مناسب باید با تولید محتوای باکیفیت، مشتری جذب کند.

نوشتن محتوای باکیفیت هم فقط از یک نویسنده برمی‌آید. پس اگر شما هم دست به قلم هستید یا در ترجمه دستی بر آتش دارید، حتما شانس‌تان را در این زمینه امتحان کنید.

مشاغل پردرآمدی که می‌توانید با آن پول پارو کنید

مشاغل مهندسی

مهندسی و حوزه‌های صنعت مهندس بسیار عریض و طویل هستند، از شبکه برق تا ساختمان و معماری و صد‌ها عنوان مهندسی دیگر همه جزئی از صنعتی هستند که یکی از وجبات زندکی شهری شده‌اند، یکی از باگ‌های این حوزه وابستگی آن به دیگران و دیگر مشاغل است، پس سخت است اگر یک مهندس هستید یک شغل مستقل را راه اندازی کنید، اما با همه این تفاسیر عنوان شغلی مهندس بسیار محبوب است، در گوشه و کنارمان معمولا وقتی از کوکان شغل آینده‌شان را می‌پرسیم تقریباً نیمی از آن‌ها مهندسی را نام می‌برند، نبوغ و ایده‌های ذهنی هر مهندس می‌تواند میزان درآمد را برای او افزایش دهد، پس اگر قرار باشد این حوزه برای یک مهندس پردرآمد باشد باید از همه ظرفیت‌های موجود نهایت بهره را ببرد.

مشاغل پردرآمدی که می‌توانید با آن پول پارو کنید

به طور پیش فرض مشاغل آزاد در بازار در تمام دنیا از پردآمدترین مشاغل هستند و یا حداقل در مقایسه با شغلی که مربوط به دولت و به اصطلاح کارمندی هستند میزان حقوق بیشتری دارند؛ در پایان نیز باید یادآور شد که مشاغل بالا ذکر شده برحسب و میزان درآمد رتبه بندی نشده است و تنها چند شغل تاپ از تمامی مشاغل تاپ موجود در ایران و جهان ذکر شده است.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات