۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۲
کد خبر: ۶۹۱۷۰۲

پنتاگون تقابل قایق های ایرانی و آمریکایی در خلیج فارس را رد کرد

پنتاگون تقابل قایق های ایرانی و آمریکایی در خلیج فارس را رد کرد
وزارت دفاع آمریکا مدعی شد علی رغم اخبار منتشر شده در ایران هیچ تعقیب و گریزی با قایق‌های تندروی ایرانی در خلیج فارس رخ نداده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گزارش ها درباره تقابل قایق های ایرانی و آمریکایی در خلیج فارس را رد کرد.

تیم هاوکینز، افسر روابط عمومی فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا با تایید این ادعا گفت: برخلاف اخباری که این روز‌ها در ایران منتشر می‌شود، هیچ برخورد و یا تعقیب و گریزی برای قایق‌های تندروی آمریکایی در خلیج فارس رخ نداده است.

وزارت دفاع آمریکا همچنین مدعی شد: گزارشاتی که به دست ما رسیده با اخبار و تصاویری که در رسانه‌های ایرانی منتشر می‌شود مغایرت دارد. گزارش‌های ایران حاوی تصاویری است که نشان می‌دهد قایق‌های ایرانی در حال تعقیب قایق‌های تندرویی با پرچم آمریکا هستند.

نیروی دریایی سپاه پاسداران در شبانه روز گذشته تصاویری را منتشر کرده که نشان از اشراف کامل نیرو‌های مسلح کشورمان بر آب‌های دریای عمان و خلیج فارس دارد. در این تصاویر به وضوح مشخص شده که قایق‌های آمریکایی با پرچم این کشور با تعدی به آب‌های کشورمان با تعقیب در پی عملیاتی هوشمندانه توسط شناور‌های سپاه از آن خارج می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات