۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۶۹۱۸۱۹
معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان:

حزب الله آماده تسهیل کار دولت برای خدمت به مردم است

حزب الله آماده تسهیل کار دولت برای خدمت به مردم است
شیخ دعموش اعلام کرد، مقاومت همانگونه که به تشکیل دولت کمک کرد برای تسهیل کار آن نیز به منظور خدمت به مردم آماده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، شیخ علی دعموش معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله طی اظهاراتی اعلام کرد که محاصره آمریکا ضد لبنان و فساد و بحران اقتصادی و مالی که مردم از آن رنج می‌برند موجب شده تا دست کم بیش از نیمی از مردم زیر خط فقر قرار بگیرند. این واقعیت دولت را ملزم می‌کند تا پروژه‌هایی را که از قشر فقیر جامعه حمایت می‌کند و رنج آنها را کاهش می‌دهد اولویت بندی کند.

وی افزود، از جمله این پروژه‌ها، توزیع کارت تامین مالی، افزایش دستمزدها، محافظت از یارانه دارو و واکسن و شیر خشک نوزادان و کنترل قیمت دلار و کالاهای اساسی در بازار با جلوگیری از احتکار است؛ چراکه این اقدامات و اقدامات مشابه آن از رنج مردم می کاهد.

این مقام حزب الله از نیروهای سیاسی لبنان خواست تا کار دولت را تسهیل کنند و به شکل مثبت با پرونده‌های فوری به منظور افزایش تولید و دستیابی به حداقل دستاوردهایی که در خدمت مردم باشد تعامل کنند؛ به ویژه پرونده برق و سایر پرونده‌های مهم.

شیخ دعموش تصریح کرد، حزب الله همانطور که به تشکیل دولت کمک کرده و امکانات لازم را برای تحقق این امر فراهم نمود به تسهیل کار دولت نیز کمک می‌کند و مانند همیشه به شکل مثبت با آن تعامل خواهد داشت.

معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله در ادامه اظهار داشت، ما یک بررسی دقیق درباره صندوق بین المللی پول و موضوعات مرتبط با آن انجام می دهیم؛ زیرا آنچه که برای ما اهمیت دارد، منافع کشور و مردم و نجات لبنان و محافظت از استقلال و حاکمیت آن است.

وی در پایان تاکید کرد که رهبران و حاکمان جامعه باید فقرا و اقشار محروم را در صدر توجه و اولویت‌های خود قرار دهند و همچنین فرهنگ جامعه باید به گونه‌ای باشد که همه، مسئولیت‌های انسانی و اخلاقی خود را در برابر فقرا و نیازمندان بر عهده بگیرند.

سازمان ملل متحد با هشدار درباره بحران شدید اقتصادی لبنان، از رهبران این کشور خواست تا فورا اصلاحات را برای مبارزه با تشدید فقر و تبدیل شدن آن به گرسنگی هزاران نفر آغاز کند. «نجات رشدی» هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در لبنان، روز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: این وضعیت همچنان برای مردم عادی یک کابوس خوفناک است و باعث رنج و ناراحتی وصف‌ناپذیری برای آسیب‌پذیرترین افراد شده است.

سازمان ملل برآورد می‌کند که 78درصد از لبنانی‌ها زیر خط فقر زندگی می‌کنند -حدود 3میلیون نفر- و 36درصد از مردم این کشور هم با فقر شدید دست و پنجه نرم می‌کنند./۹۸۸/

منبع: پایگاه خبری العهد

ارسال نظرات