۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۶۹۱۸۳۶
قالیباف:

مسؤولان جدید افغانستان مسؤول تأمین امنیت مردم با هر مذهبی هستند

مسؤولان جدید افغانستان مسؤول تأمین امنیت مردم با هر مذهبی هستند
رییس مجلس شورای اسلامی طی پیامی با ابراز تأثر از حادثه اقدام تروریستی افغانستان تاکید کرد: مسؤولان جدید افغانستان مسؤول تأمین امنیت و مردم این کشور با هر مذهبی هستند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی طی پیامی با ابراز تاثر و تألم از حادثه اقدام تروریستی در مسجد شیعیان ولایت قندوز افغانستان تاکید کرد: دست جنایتکار تروریست های نابخرد بار دیگر در راستای اسلام ستیزی و اسلام هراسی، به خون نمازگزاران مظلوم آغشته شد.

متن این پیام به شرح زیر است:

وَ مَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنا لِوَلِیِّهِ سُلْطانا

خبر حادثه اقدام تروریستی در مسجد شیعیان ولایت قندوز افغانستان موجب تاثر و تالم خاطر فراوان شد. دست جنایتکار تروریست های نابخرد بار دیگر در راستای اسلام ستیزی و اسلام هراسی، به خون نمازگزاران مظلوم آغشته شد.

اقدامی که در سکوت مجامع بین المللی و حامیان دروغین مدافع حقوق بشر، هدفی جز تفرقه و ایجاد یاس و ناامیدی در دل مردم این سرزمین دنبال نمی کند و قلب هر انسان آزادی خواهی را به درد می آورد. در چنین شرایطی از مجامع بین‌المللی انتظار می رود تا در کنار محکوم کردن این اقدام فجیع، حامیان مادی و معنوی این تروریست ها که البته ماهیت و هویت آن ها در منطقه و جامعه جهانی شناخته شده اند را معرفی و مورد محاکمه قراردهند.

اینجانب شهادت جمع کثیری از مومنان نمازگزار درحادثه تروریستی مسجد شیعیان ولایت قندوز افغانستان را به ملت بزرگوار افغانستان و نمایندگان محترم این کشور تسلیت عرض می کنم. مسئولان جدید این کشور مسئول تامین امنیت و حمایت از حقوق مردم مظلوم و رنج کشیده افغانستان با هر مذهبی هستند و از آن ها انتظار می رود با عاملان این جنایت دردناک برخورد قاطع کرده و از تکرار چنین جنایاتی جلوگیری کنند.

از درگاه ایزد منان برای بازماندگان این عزیزان از دست رفته صبر عظیم و اجر جذیل و برای مصدومان این اقدام تروریستی صحت و سلامت کامل را مسئلت می کنم.

محمدباقر قالیباف

ارسال نظرات