۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۶۹۱۸۷۰

یورش نظامیان رژیم اسرائیل به خانه «شیخ صبری»، امام جماعت مسجدالاقصی

یورش نظامیان رژیم اسرائیل به خانه «شیخ صبری»، امام جماعت مسجدالاقصی
نظامیان رژیم اسرائیل در ادامه اقدامات خود علیه مسجد الاقصی، صبح امروز به منزل شیخ عکرمه صبری، خطب مسجد الاقصی یورش بردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، نظامیان رژیم اشغالگر قدس امروز یکشنبه به منزل «شیخ عکرمه صبری»، خطیب و امام جماعت مسجد الاقصی در قدس اشغالی یورش بردند.

رسانه‌های فلسطینی صبح امروز یکشنبه گزارش دادند که نیروهای امنیتی رژیم اسرائیل با ورود به منزل وی، احضاریه‌ای را به منظور بازجویی به وی تحویل داده‌اند.

شیخ صبری به خبرگزاری صفا فلسطین گفت:‌«عناصری از اطلاعات اشغالگران وحشیانه و با خشونت وارد خانه ما شده و برگه احضاریه‌ای را تحویل من داده‌اند.»

شیخ صبری در این باره گفت: «یورش به خانه ما اقدام تحریک آمیز عامدانه و دخالت در امور مسجد الاقصی است. و نوعی بستن زبان‌ها و ایجاد رعب و وحشت است تا ما به تخلفات و تجازوات صهیونیست‌ها به حقوق فلسطینیان در مسجد الاقصی و ورود به این مکان سکوت کنیم.»

وی ادامه داد: «موضع ما مشخص است؛ مسجد الاقصی فقط متعلق به مسلمانان و این حق شرعی و الهی است. ما حق داریم از این حق خود دفاع کنیم و بر آن تأکید داشته باشیم. همچنین هر حمله و یورش به این مسجد مبارک را محکوم می‌کنیم.»

شبکه تلویزیونی قدس فلسطین نیز گزارش داد که به دنبال اعلام خبر حمله به خانه شیخ صبری و احضار او، فعالان فلسطینی در شهر قدس اشغالی فراخوان همبستگی با وی راه اندازی کرده‌اند و شماری از آن‌ها در برابر مرکز بازجویی «المسکوبیه» واقع در غرب قدس اشغالی تجمع کرده‌اند.

اخیرا صهیونیست‌های افراطی با حمایت نظامیان رژیم اسرائیل اقدام به ورود غیرقانونی به مسجد الاقصی کرده و مراسم مذهبی خود را در آنجا برگزار کردند./۹۸۸/

ارسال نظرات