۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۶۹۲۰۹۹
پس از وقفه بیش از یک ساله؛

اقامه اولین نماز جماعت در حرم امام حسین و حضرت عباس

اقامه اولین نماز جماعت در حرم امام حسین و حضرت عباس
حرم مطهر امام حسین(ع) ظهر امروز شاهد برگزاری اولین نماز جماعت پس از وقفه بیش از یک سال و نیم به دلیل ویروس کرونا بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، این نماز به امامت حجت الاسلام والمسلمین عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله العظمی سیستانی در کربلا و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

اقامه نماز جماعت و نماز جمعه در حرم امام حسین(ع) به دلیل شیوع ویروس کرونا بیش از یک سال و نیم پیش متوقف شده بود.

از سوی دیگر ظهر امروز(سه شنبه) برابر با پنجم ربیع الاول ۱۴۴۳هجری قمری و ۱۲ اکتبر ۲۰۲۱ میلادی، نماز ظهر و عصر در حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام) با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه الکفیل، این اولین نماز جماعتی است که پس از وقفه بیش از یک ساله به دلیل ویروس کرونا در حرم مظهر حضرت عباس(ع) برگزار می شود.

این نماز به امامت شیخ صلاح الکربلایی رئیس بخش امور دینی در آستان قدس عباسی و همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد.

پیش از برگزاری اولین نماز جماعت، کادرهای حرم مظهر حضرت عباس(ع) اقدام به آماده سازی اماکن ویژه برپایی نماز در دو سمت مردان و زنان کردند و تابلوهای راهنمایی را به منظور هدایت آنها به سمت محل اقامه نماز نصب کردند و تعدادی از کادرهای حرم نیز به منظور حفظ فواصل اجتماعی و بهداشتی بین نمازگزاران قرار گرفتند و بین آنها ماسک توزیع کردند.

گفتنی است نمازهای جماعت از زمان شیوع همه گیری کرونا در سال گذشته، در حرم مطهر حضرت عباس(علیه السلام) نیز متوقف شده بود./۹۸۸/

ارسال نظرات