۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۶۹۲۱۰۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

آمریکا متهم ردیف اول کشتار مردم بی گناه افغانستان است

آمریکا متهم ردیف اول کشتار مردم بی گناه افغانستان است
مازندران - حجت الاسلام شکریان، ناامنی ها و کشتار مردم بی گناه افغانستان را نتیجه سیاست های غلط آمریکایی ها در این کشور دانست.
حجت الاسلام ناصرشکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، با تسلیت بمناسبت شهادت عده ای از مسلمانان افغانستان در حادثه تروریستی منطقه خان آباد قندوز افغانستان، گفت: عامل برهم زدن امنیت و آرامش مردم مسلمان  افغانستان و برخی کشورهای منطقه متوجه دولت تروریست پرور ایالات متحده آمریکا و برخی ایادی آن در منطقه است.
 
وی ضمن محکوم کردن این جنایات وحشیانه اظهار داشت: مسؤولان و دستگاه های امنیتی کشور افغانستان باید هر چه زودتر عاملان این جنایت ددمنشانه را شناسایی و با آنها قاطعانه برخورد کنند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه با اشاره به حضور مداخله جویانه دولت تروریست پرور ایالات متحده آمریکا در برخی کشورهای منطقه به ویژه در افغانستان، افزود: عامل بی ثباتی و عدم امنیت برخی کشورهای منطقه، حضور مداخله جویانه دولت های استکباری بویژه دولت تروریستی ایالات متحده آمریکا است و این کشورباید هر چه زودتر از این اقدامات مداخله جویانه خود دست بردارد.
 
حجت الاسلام شکریان تصریح کرد: ملت مظلوم و رنجدیده افغانستان باید با وحدت و همدلی نسبت به تغییر این شرایط و قطع کامل رفتارهای مداخله جویانه کشورهای استکباری به ویژه برچیدن کامل نفوذ این کشور تروریستی در راستای ایجاد ثبات و آرامش خود تلاش و برنامه ریزی کنند.
 
وی با اعلام انزجار از این اقدام تروریستی در به خاک و خون کشیدن مردم بی دفاع و نمازگزار منطقه خان آباد قندوز افغانستان، خطر نشان کرد: مسؤولان جدید کشور افغانستان باید برای تامین امنیت و آرامش مردم مظلوم و مسلمان افغانستان تلاش و همت داشته باشند و این گونه اقدامات تروریستی قطعا به امنیت ،سلامت و آرامش جامعه آسیب خواهد رساند.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با انتقاد از عدم واکنش مناسب برخی مجامع جهانی و اسلامی در به خاک و خون کشیدن و شهادت رساندن ملت های مسلمان منطقه، تاکید کرد: این فاجعه جنایت بار به طور قطع با برنامه ریزی و چراغ سبز برخی کشورهای استکباری بویژه دولت تروریستی ایالات متحده آمریکا و برخی ایادی آن در منطقه رخ داده است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که این جنایت ها در ذهن ملت های مظلوم منطقه به ویژه مردم دردکشیده افغانستان باقی خواهد ماند، افزود: این اقدامات ددمنشانه نشانه کینه و نفرت جریان های استکباری از کشورها و ملت های مسلمان و آزادی خواه جهان است.
 
حجت الاسلام شکریان تصریح کرد: این گونه اقدامات ضد انسانی در عزم و اراده ملت های مسلمان منطقه خللی ایجادا نخواهد کرد بلکه موجب وحدت و همدلی بیشتر مسلمانان و ملت های آزادی خواه جهان خواهد شد.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که حضور آمریکا در هر منطقه ای موجب ناامنی و کشتار مردم مظلوم خواهد شد، بیان داشت: وضعیت بحرانی امروز منطقه نتیجه حضور آمریکای جنایت کار است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امنیت و آرامش با خروج کامل آمریکایی ها از منطقه رقم خواهد خورد، افزود: تا زمانی که آمریکایی ها در منطقه حضور دارند، مردم بی گناه کشورهای اسلامی رنگ آرامش و امنیت را نخواهند دید.
 
حجت الاسلام شکریان با بیان این که متأسفانه آمریکایی ها به بهانه مبارزه با تروریسم منطقه را به آشوب کشیدند، خاطرنشان کرد: آمریکایی ها عامل اصلی گسترش تررویست در منطقه و سایر نقاط جهان هستند./950/پ۲۱۰/
ارسال نظرات