۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۶۹۲۱۰۷
جنبش امل لبنان:

نهادهای اسلامی و بین‌المللی مقابل جنایات اشغالگران در قدس بایستند

نهادهای اسلامی و بین‌المللی مقابل جنایات اشغالگران در قدس بایستند
جنبش امل لبنان از اقدامات اسرائیل علیه خطیب مسجدالاقصی انتقاد کرد و گفت: نهادهای اسلامی و بین المللی باید جلوی جنایتهای رژیم صهیونیستی ضد فلسطینیان را بگیرند.

به گزارش سرویس بین ‌الملل خبرگزاری رسا، دفتر سیاسی جنبش امل بعد از پایان نشست دوره‌ای خود که در آن به بررسی شرایط سیاسی و اقتصادی و اجتماعی لبنان پرداخت با صدور بیانیه ای اعلام کرد، جنبش امل از همه مسئولان مربوطه می‌خواهد تا در این مرحله حساس بیشتر از این زمان را هدر ندهند؛ چرا که این امر اصلا به نفع لبنان و پروژه‌های نجات کشور نیست. همه ادارات و موسسات بر اساس برنامه‌هایی که برای آنها تعریف شده باید راه حل‌های واقعی و امکان پذیر برای غلبه بر چالشها ارائه دهند و از هرگونه تلاشی در این زمینه دریغ نکنند.

در ادامه بیانیه جنبش امل آمده است، ما باید از کمک هر کشور برادر و دوستی که می‌تواند فروپاشی در لبنان را متوقف کرده و زندگی شرافتمندانه را به شهروندان لبنانی برگرداند استفاده کنیم.

جنبش امل لبنان افزود، فروپاشیهای پی درپی و لغزش مداوم و عدم یافتن راه حلهای اساسی برای مشکل برق کشور را در تاریکی فرو برده و پیشرفتهایی که در زمینه پروژه برق لبنان حاصل شده بود را نابود کرد. در حال حاضر مسئله برق یک موضوع مهم بوده که باید اولین و برجسته ترین پرونده روی میز دولت جدید باشد و شورای وزیران جلسات اضطراری به این منظور تشکیل دهد؛ چرا که احیای همه بخشهای لبنان در زمینه تولید و اقتصاد و بهبود اوضاع معیشتی مردم بستگی به حل مسئله برق دارد.

این جنبش در ادامه با اشاره به افزایش مجدد نرخ دلار در لبنان تاکید کرد، مشکلات شهروندان به ویژه طبقه فقیر و متوسط جامعه با نزدیک شدن به فصل زمستان همچنان در حال افزایش است و هنوز اقدامی برای ارائه خدمات به مدارس صورت نگرفته است. این شرایط موجب می‌شود تا انجمن‌های مختلف روزانه دست به اعتصاب بزنند.

در این بیانیه تاکید شده که مسئولان مربوطه باید دست کسانی را که با نرخ ارز بازی می‌کنند قطع کرده و به شهروندان در زمینه سیاسی و اقتصادی اطمینان خاطر بدهند.

جنبش امل همچنین به موضوع انفجار بندر بیروت و تحقیقات مربوط به آن نیز پرداخته و تاکید کرد، برای احترام به روح شهدای این انفجار و دلجویی از همه قربانیان باید از هرگونه سیاست زدگی در پرونده انفجار بیروت دوری کرده و تسلیم دستورات و دیکته های خارجی در روند تحقیقات و محاکمه مجرمان آن نشویم. حقیقت این ماجرا باید روشن گردد و تحقیقات در مسیری قرار نگیرد که پر از شک و شبهه باشد.

این جنبش تصریح کرد، دستگاه قضایی لبنان امروز آخرین سنگر اعتماد مردم به دولت محسوب می‌شود و بنابراین نباید لبنانی‌ها را ناامید ‌کند. خانواده‌های قربانیان و همه مردم لبنان از قاضی مربوطه می‌خواهند عدالت را در این پرونده اجرا کند و از حقیقت منحرف نشود.

جنبش امل در ادامه از همه مردم لبنان در سراسر این کشور و خارج از آن خواست تا در انتخابات پارلمانی آینده شرکت کنند؛ چراکه این انتخابات پله‌ای برای یک موقعیت سیاسی ملی بهتر است که لبنانی‌ها خودشان سرنوشتشان را رقم خواهند زد.

جنبش امل همچنین از انتخابات موفق عراق استقبال و ابراز امیدواری کرد که این انتخابات آغاز خوبی برای عراق و مردم آن باشد.

در بیانیه مذکور همچنین به موضوع انفجار تروریستی در مسجد شیعیان در ولایت قندوز افغانستان اشاره و تاکید شد که محکومیت برای مهار گرگ‌های تروریست کافی نیست و باید هیئت‌های بین المللی و موسسات حقوق بشری جهانی اقدام جدی برای جلوگیری از این جنایتها انجام دهند.

این جنبش لبنانی در پایان به تحولات فلسطین اشغالی پرداخته و اقدامات خودسرانه و ناعادلانه مقامات دشمن صهیونیستی علیه «شیخ عکرمه صبری» خطیب مسجد الاقصی را محکوم کرده و از موسسات مردمی و اسلامی و نهادهای بین المللی خواست تا اقدامات بازدارنده در برابر جنایت‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی در این شرایط حساس که اماکن مقدس قدس اشغالی در معرض گسترده ترین تجاوزات صهیونیستها قرار دارد انجام دهند.

یاد اوری می شود که یکشنبه 18 مهر، مأمورین اداره اطلاعات رژیم صهیونیستی در ساعت 6 و نیم صبح به منزل شیخ عکرمه صبری حمله کرده و او را برای انجام تحقیقات به مرکز تحقیق المسکوبیه بردند. این تحقیقات حدود 6 ساعت به طول انجامید و صهیونیست‌ها شیخ عکرمه صبری را درباره مواضع و سخنرانی‌های تحریک‌آمیز خود در مسجدالاقصی مورد بازجویی قرار دادند.

رژیم صهیونیستی پس از آزادی شیخ صبری، حکم تبعید او از مسجدالاقصی به مدت یک هفته را صادر کرد که این حکم برای چند ماه قابل تمدید است.

شیخ صبری در واکنش به این حکم تأکید کرد که این حکم باطل است و با آزادی عبادت تناقض دارد. چرا که من حق دارم در مسجدالاقصی نماز اقامه کنم اما این حکم آزادی عبادت را محدود کرده و مداخله در امور دینی محسوب می‌شود./۹۸۸/

ارسال نظرات