۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۶۹۲۱۲۲
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه:

ایران اسلامی به معنای واقعی کلمه الگوی وحدت در جهان اسلام است

ایران اسلامی به معنای واقعی کلمه الگوی وحدت در جهان اسلام است
کرمانشاه ـ ماموستا مرادی گفت: اکنون ایران به معنای واقعی کلمه الگوی وحدت و انسجام در جهان اسلام است و دیگر ملل اسلامی باید از این الگو برای ارتقا وحدت بیشتر استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ماموستا عبدالرحمان مرادی امروز در اولین جلسه ستاد گرامیداشت هفته وحدت که در دفتر آیت الله علما؛ امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، اظهار داشت: هفته وحدت را باید حاصل درایت امام راحل دانست. ایشان با تدبیر خود این اختلاف در بین مسلمین را با نام گذاری هفته وحدت به یک فرصت برای تقریب بیشتر مسلمین تبدیل کرد.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه ادامه داد: خوشبختانه این نگاه و تدبیر امام راحل در سطح جهان اسلام تسری یافت و اکنون شاهد هفته وحدت در بین کل مسلمین هستیم.

این عالم اهل سنت در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: بعد از رحلت امام خمینی (ره) رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان رهبر جهان اسلام با تدابیر حکیمانه خویش اجازه ندادند که وحدت در بین مسلمین توسط دشمنان از بین برود و امروز ایشان به عنوان نماد تقریب بین مذاهب و ادیان شناخته می شوند.

ماموستا مرادی با اشاره به برپایی کنفرانس وحدت جهانی اسلامی بیان داشت: بیش از 30 سال است که به صورت مستمر و سالانه شاهد برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی با حضور سران کشورهای اسلامی هستیم که برگزاری این مجمع ها و نشست ها نقش مهمی در تقویت وحدت در جهان اسلام دارد.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه ادامه داد: به جرات می توان گفت که اکنون ایران اسلامی به معنای واقعی کلمه الگوی وحدت و انسجام در جهان اسلام است و دیگر ملل اسلامی باید از این الگو برای ارتقا وحدت بیشتر استفاده نمایند.

ماموستا مرادی در پایان با اشاره به وحدت مثال زدنی در بین مردم کرمانشاه، خاطرنشان کرد: تنوع فرهنگی و مذهبی در کرمانشاه نسبت به دیگر استان های کشور بسیار بالاست به حدی که این خطه در بحث تنوع مذهبی و قومیتی با هیچ استانی قابل مقایسه نیست، ولی با این وجود شاهد زندگی برادروار مردم این خطه از ایران اسلامی در کنار همدیگر هستیم./1400/پ210/

ارسال نظرات