۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۶۹۲۱۳۷

استقبال ژنرال ثاقب محمود از سردار باقری پس از ورود به پاکستان

استقبال ژنرال ثاقب محمود از سردار باقری پس از ورود به پاکستان
باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان در راس یک هیات بلندپایه نظامی شامگاه سه‌شنبه به منظور توسعه همکاری مشترک با پاکستان وارد «اسلام‌آباد» پایتخت این کشور شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، سرلشکر باقری و جمعی از مقامات عالیرتبه نظامی کشورمان به دعوت ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش پاکستان لحظاتی پیش وارد پایگاه هوایی «نورخان» شد و مورد استقبال «سید محمدعلی حسینی» سفیر جمهوری اسلامی ایران، سرهنگ «مصطفی قنبرپور» وابسته نظامی ایران در پاکستان، ژنرال "ثاقب محمود" به نمایندگی از ارتش پاکستان و جمعی از مقامات نظامی این کشور قرار گرفتند.

قرار است در سفر رسمی سردار باقری به پاکستان، توسعه همکاری‌ها و مناسبات دفاعی تهران و اسلام‌آباد، گسترش همکاری مشترک مرزی، مبارزه با تروریسم و بررسی تحولات منطقه‌ای و جهان اسلام به عنوان محورهای گفت و گوی دو طرف بررسی شود.

همچنین ارزیابی توافق‌های مقام‌های نظامی دو کشور همسایه در جریان آخرین سفر فرمانده ارتش پاکستان به تهران از دیگر محورهای گفت‌وگوی سردار باقری با همتای پاکستانی و سایر مقام‌های بلندپایه سیاسی، نظامی و امنیتی عنوان شده است.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همچنین با «عمران خان» نخست وزیر پاکستان و ژنرال «ندیم رضا» رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور نیز دیدار و گفت و گو می‌کند.

اعضای هیات بلندپایه نظامی جمهوری اسلامی ایران قرار است با سفر به شهر بندری «کراچی» در جنوب پاکستان از تاسیسات نظامی و دریایی کشور همسایه بازدید کنند.

پس از دو سفر رسمی فرمانده ارتش پاکستان به تهران و همچنین اولین سفر رسمی سردار باقری به اسلام‌آباد در تیرماه ۱۳۹۷، سفر فعلی هیات نظامی کشورمان به همسایه شرقی مرحله جدیدی در مسیر تحکیم مناسبات نظامی، دفاعی و امنیتی میان دو کشور مهم جهان اسلام ایران و پاکستان را رقم می‌زند.

کارشناسان سیاسی و نظامی با توجه به تحولات امنیتی منطقه و جهان اسلام از جمله اوضاع افغانستان، سفرهیات عالیرتبه ستاد کل نیروهای مسلح ایران به پاکستان را مهم و تاثیرگذار ارزیابی می‌کنند.

سفر سردار محمد باقری به پاکستان به دلیل روند رو به رشد مناسبات دفاعی، امنیتی و نظامی میان دو کشور همسایه و برادر طی چند سال اخیر بسیار حائز اهمیت تلقی می‌شود.

این بازدید بیانگر اراده قوی و مشترک مقام‌های نظامی ایران و پاکستان برای هم افزایی بیشتر در مسیر تقویت همکاری‌های دوجانبه، کمک به ثبات منطقه‌ای از جمله دیدگاه مشترک برای صلح در افغانستان، رایزنی درباره مسائل جهان اسلام، عزم مشترک برای نبرد با تروریسم و مقابله با عوامل ناامنی در منطقه است.

ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده فعلی ارتش پاکستان به ترتیب در اواسط آبانماه ۹۶ و اواخر آبان ۹۸ دو سفر رسمی به جمهوری اسلامی ایران انجام داد و با مقام‌های سیاسی و نظامی کشورمان دیدار کرد./۹۸۸/

ارسال نظرات