۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۶۹۲۱۷۹

قیمت طلا ۱۸ عیار به یک میلیون و ۱۲۱ هزار تومان افزایش یافت

قیمت طلا ۱۸ عیار به یک میلیون و ۱۲۱ هزار تومان افزایش یافت
اونس جهانی طلا در بازار امروز به ۱۷۶۷ دلار افزایش یافت. قیمت طلا ۱۸ عیار به یک میلیون و ۱۲۱ هزار تومان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از تجارت‌نیوز، در بازار امروز اونس جهانی طلا روند افزایشی خود را ادامه داد و به ۱۷۶۷ دلار رسید. قیمت طلا ۱۸ عیار در بازار امروز به یک میلیون و ۱۲۶ هزار تومان افزایش یافت و در پایین‌ترین نرخ خود به یک میلیون و ۱۲۱ هزار تومان رسید.

قیمت سکه طرح جدید  در سایت اتحادیه طلا تهران ۱۱ میلیون و ۳۴۰ هزار تومان ثبت شد.

مثقال طلا امروز چهار میلیون و ۸۸۰ هزار تومان اعلام شد.

 

افزایش فاز نزولی سکه

تحلیلگران فنی بازار طلا و سکه اعتقاد دارند سکه وارد فاز نزولی شده است. کمبود تقاضا و داد و ستد در بازار یکی دیگر از عوامل کاهشی در بازار روز سه‌شنبه بود.

روز دوشنبه برای اولین بار در دو ماه گذشته قیمت سکه امامی در حوالی ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان نوسان کرد. فلز گران بهای داخلی بارها در اطراف محدوده ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قرار گرفته بود، ولی حضور فعال خریداران باعث افزایش و یا مقاومت قیمت سکه شده بود. بنابراین، کاهش سکه روز دوشنبه برای بسیاری از معامله گران غیرمنتظره بود.

فعالان بازار سکه با توجه به شرایط وجود در بازار احتمال ادامه روند نزولی در بازار را زیاد می‌دانند. برخی تحلیلگران عنوان می‌کنند که سطح ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی در بازار سکه در دسترس قرار گرفته است. ارزش ذاتی سکه نیز در روز دوشنبه تا محدوده ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد و این موضوع نیز در افزایش انتظارات کاهشی اثرگذار بود.

ارسال نظرات