۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۶۹۲۲۲۲

نماز جماعت آنلاین، ابتکار یک امام جماعت در دوران کرونا

نماز جماعت آنلاین، ابتکار یک امام جماعت در دوران کرونا
حجت الاسلام قادری گفت: عملکرد وزارت آموزش و پرورش در دولت های قبل، نسبت به اقامه نماز در مدارس، ضعیف و غیر قابل دفاع است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، همزمان با روزهای نخست ماه ربیع الاول، اولین نماز جماعت آنلاین، در مجتمع آموزشی دکتر حسابی قم، اقامه شد.

حجت الاسلام احمد قادری امام جماعت این مجتمع آموزشی، با اعلام این خبر گفت: با توجه به مجازی بودن کلاس ها و عدم امکان حضور تمام دانش آموزان در مدرسه، برنامه ریزی کردیم تا هم زمان با اقامه نماز جماعت در نمازخانه که با حضور تعداد کمی از دانش آموزان تشکیل می شود، سایر دانش آموزان نیز به صورت برخط، نماز جماعت را همراهی کنند.

وی گفت: هر روز همزمان با زنگ نماز در مدرسه، معلمان و مربیانی که سر کلاس های مجازی مشغول تدریس هستند، بچه ها را دعوت به وضو گرفتن در خانه می کنند و خود به همراه تعداد معدودی از  دانش آموزان، جهت شرکت در نماز جماعت، در نمازخانه ی مدرسه حضور پیدا می کنند.

این کارشناسِ مرکز تخصصی نماز، ضمن تشکر از همکاری بسیار ارزشمند مسئول مجتمع آموزشی_فرهنگی دکتر حسابی قم، استاد حسین خلیلیان و مدیر محترم مقطع ابتدایی جناب آقای کریمی، گفت: حقاَ و انصافاَ، مجتمع دکتر حسابی در سال های اخیر، پیشگام در گسترش فرهنگ نماز اول وقت بوده و قطعا اگر همکاری مسؤولین، معلمان و مربیان مدرسه نبود، امکان برگزاری چنین نمازهای جماعت باشکوه و مثال زدنی، فراهم نمی شد.

حجت الاسلام  قادری به پیشینه این گونه نماز جماعت اشاره کرد و گفت: در سال تحصیلی گذشته یعنی سال ۱۳۹۹-۱۴۰۰، که همه کلاس ها به صورت مجازی برگزار شد، از اولین مدارس کشور بودیم که طرح "نماز آنلاین" را در کلاس های درس، عملی کردیم؛ به گونه ای که مورد استقبال بسیاری از دانش آموزان، خانواده های آنان و مسئولین محترم وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت.

امام جماعت مجتمع دکتر حسابی با انتقاد از عملکرد ضعیف و غیر قابل دفاعِ وزارت آموزش و پرورش در دولت های قبل، نسبت به عدم پرداختن شایسته و در خور شان، به نماز مدارس گفت: در پایان سال تحصیلی قبل، به وزیر آموزش و پرورش پیشنهاد دادیم تا با ابلاغ طرح "نماز آنلاین" به ادارات کل آموزش و پرورش، گامی در جهت توسعه فرهنگ نماز، بردارد و متاسفانه علیرغم اینکه هیچ هزینه ای برای آموزش و پرورش نداشت، این کار تا کنون صورت نگرفته است.

وی گفت: درست است که فعلا مدارس به صورت غیر حضوری برگزار می شود؛ اما اخبار قطعی داریم که با وجود تعداد زیادی از طلاب حوزه های علمیه که آمادگی همکاری در اقامه نماز جماعت مدارس را داشتند و دارند، بسیاری از مدارس آموزش و پرورش کشور در دوران قبل از کرونا، نماز جماعت نداشتند و این یعنی اوج بی مدیریتی و سوء تدبیر مسئولین بوده است.

دانش آموخته مرکز تخصصی نماز حوزه علمیه قم با بیان اینکه پرکاری و تلاش های شبانه روزی و جهادی رئیس جمهورِ محترم و وزیران او، روح امید را در جامعه زنده کرده است گفت: انشاالله با واکسیناسیون سراسری، برنامه ریزی ها و تمهیدات صورت گرفته، شاهد حضور همه دانش آموزان عزیزمان در مدارس کشور باشیم تا زمینه بهتری برای فراگیری علم، آموزش نماز و فرهنگ اسلامی به آنان فراهم گردد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
رضا
Iran, Islamic Republic of
۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
خدا خیرشون بده
چه طرح خوبی
0
0