۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۴
کد خبر: ۶۹۲۲۵۰

آیین نکوداشت فقیه الاقتصاد برگزار شد

آیین نکوداشت فقیه الاقتصاد برگزار شد
آیین نکوداشت فقیه الاقتصاد، به مناسبت نخستین سالگرد ارتحال حجت الاسلام والمسلمین سید عباس موسویان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیین نکوداشت فقیه الاقتصاد، به مناسبت نخستین سالگرد ارتحال حجت الاسلام والمسلمین سید عباس موسویان بعد از ظهر چهارشنبه ۲۱ مهرماه ۱۴۰۰ در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی قم با سخنرانی آیات حسینی بوشهری و رشاد حجت الاسلام والمسلمین حسن آقا نظری برگزار شد.

آیت الله حسینی بوشهری رئییس جامعه مدرسین قم اظهار داشت: حجت الاسلام والمسلمین موسویان مسیر را خوب شناخته و از عمر طلبگی اش خوب استفاده کرده است و گویا از روز اول طلبگی خط را گرفته و بر این اساس به حوزه و دانشگاه سرزده است و نگاه او به جایی جمع شده که نیاز روزانه مردم یعنی اقتصاد بوده و در نهایت تلاش‌هایی را به کار برده است.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: نباید به جلسه آیین نکوداشت بسنده شود و جلسات نقد هم لازم و ضروری است چرا که حوزه علمیه حوزه پویاست و نباید بر یک یا دو نظریه بسنده کرد و حرف اول و آخر را آن دانست.

در ادامه آیت الله رشاد رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه قم ابراز کرد: موضوعات جدیدی در مباحث فقهی شروع شده است خوشبختانه فضلاء جوانی وارد فقه اقتصاد شده و اهتمام زیادی به این قضیه دارند برای توسعه و تحول و تکامل فقه معاصر و فقه نظام سازی نقشه می‌خواهیم و حوزه های جدید علمی چند مشکل اساسی دارند اولین که فروع چندان در علوم جدید نداریم همچنین نسبت و رابطه ای بین کسانی که درگیر این کار و افرادی که اهل فقه می باشند وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: نیازمند قواعد الفقه می باشیم، قواعد فقهیه، امروز نیازمند تنقیح قواعدیم، بایستی به عنوان یک رشته درسی در کنار قواعد الفقهیه قواعد فقه را تدوین و در کنار فقه و اصول رایج حوزه قواعد الفقه را تدریس کرد.

گفتنی است در ابتدای این مراسم دبیر علمی همایش حجت الاسلام والمسلمین احمدعلی یوسفی توضیحاتی در رابطه با ارزیابی و پذیرفتن مقالاتی در موضوع اقتصاد و اندیشه و دیدگاه‌های اقتصادی حجت الاسلام والمسلمین موسویان توضیحاتی ارائه کرد.

سپس از مجموعه مقالات نکوداشت حمایت حجت الاسلام والمسلمین موسویان با حضور آیات حسینی بوشهری رشاد و برخی اساتید حوزوی و خانواده استاد مرحوم موسویان رونمایی شد.
تالار پژوهشگاه اندیشه نیز به نام حجت الاسلام والمسلمین موسویان نامگذاری شده و در پایان از مقام علمی وی تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظرات