۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۶۹۲۴۱۵
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد:

حاکمان کنونی باید حافظ امنیت مردم افغانستان باشند

حاکمان کنونی باید حافظ امنیت مردم افغانستان باشند
امام جمعه موقت تهران خواستار حفظ امنیت مردم افغانستان از سوی حاکمان کنونی این کشور شد و گفت: آمریکا به دنبال استثمار و گروگان گرفتن کشورهای دیگر جهان هستند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران امروز در سخنان آدینه ای خود، با اشاره به حوادث اخیر لبنان و کشته شدن ۶ نفر از مردم بیگناه این کشور، گفت: باید دولت کشور لبنان با همراهی حزب الله در برابر توطئه های کشورهای بیگانه و حفظ وحدت ملی تلاش کند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه آمریکا و استکبار جهانی همواره به دنبال استثمار و گروگان گرفتن کشورهای دیگر جهان هستند، افزود: آمریکا از جنایت های رژیم صهیونیستی دفاع می کند تا اینکه کشور فلسطین را جزء مستعمره های خود قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با اشاره به حضور 20 ساله نظامیان آمریکا در افغانستان گفت: نظامیان آمریکا از سال 2001 تا در 2021 در افغانستان حضور داشتند و جنایت ها و کشتارهای بسیاری در این دوران اتفاق افتاد.

وی ضمن محکومیت حادثه تروریستی در استان قندوز افغانستان ابراز داشت: افرادی که قدرت سیاسی در کشور افغانستان را بر عهده دارند، باید امنیت مردم این کشور را برقرار کنند و همچنین بر امت اسلامی لازم است این گونه حوادث تروریستی را محکوم و خواهان محاکمه عاملان این جنایت شوند.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به نامه امیرالمومنین به مالک اشتر، افزود: یکی از وظایف رهبران سیاسی، تشکیل نظام مقتدر با مدیران کارآمد و سالم است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد اظهار کرد: باید افرادی مسوولیت در نظام سیاسی اسلامی را برعهده بگیرند که از علم و دانش کافی برخودار بوده و همچنین توانایی برای انجام مسؤولیت‌های مختلف را داشته باشند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه در نظام الهی و سیاسی، مردم باید بهترین افراد را برای رهبری و مسؤولیت های مختلف انتخاب کنند، افزود: باید انتخاب شدگان و مسؤولان به اوامر الهی و دینی در انجام مسؤولیت های مختلف خود پایبند باشند.

وی با بیان اینکه لازم است که مسؤولان زمینه های عدالت اجتماعی را در جامعه محقق سازند، گفت: باید تامین نظام مالی اسلامی، ایجاد نظام دفاع مختلف برای تامین امنیت جامعه، ایجاد نظام تعلیم و تربیت، ارتقاء رفاه عمومی و همچنین توسعه و عمران کشور در دستور کار مسؤولان قرار بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با اشاره به اینکه تحقق و دستیابی به این اهداف و آرمان ها سخت و زمان بر است، افزود: رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند که نظام جمهوری اسلامی تحقق یافته، اما باید دولت اسلامی و تمدن اسلامی شکل گیرد.

ارسال نظرات