۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۶۹۲۵۱۳
نماینده مجلس:

در مجلس کار اساسی و ریشه ای برای حوزه علمیه انجام نشده است

در مجلس کار اساسی و ریشه ای برای حوزه علمیه انجام نشده است
حجت الاسلام فلاحی با بیان اینکه در تنقیح قوانین باید جایگاه حوزه را دید، گفت: متاسفانه در این دو سال مجلس کار اساسی و ریشه ای برای حوزه علمیه انجام نشده است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد حسین فلاحی نماینده استان همدان در مجلس شورای اسلامی شب گذشته با حضور در ساختمان مجمع طلاب و جلسه بزرگداشت سردار حاج حسین همدانی در جمع طلاب همدان اظهار داشت: زندگی شخصی این شهید یک زندگی عارفانه و عالمانه است و مبانی زندگی او حاکی از عمق معرفتی این شهید بزرگوار است.

وی ادامه داد: دید معرفتی و عرفانی شهید موجب شده تا در تصمیم گیری ها و فرماندهی هایی که در عرصه های مختلف به عهده داشتند اثرگذار واقع شود و اگر در فتنه 88 توانسته بسیاری از آشوب گران را تربیت و به دامن نظام برگرداند حاکی از ریشه معرفتی این فرمانده به یاد ماندنی است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: حوزه علمیه در قوانین و مقررات بودجه جایگاهی ندارد، با وجود بالاترین آمار پذیرش اما به اندازه دانشگاه بوعلی بودجه و ردیف اعتبار ندارد.

حجت الاسلام فلاحی با بیان اینکه در تنقیح قوانین باید جایگاه حوزه را دید، تصریح کرد: متاسفانه در این دو سال مجلس کار اساسی و ریشه ای برای حوزه علمیه انجام نشده است، هدفمان این است که قانونی به نهاد حوزه علمیه کمک کرده و در تصمیم گیری های کشور به حوزه علمیه جایگاهی داده شود.

وی با تاکید براینکه در مجلس انقلابی همه انقلابی عمل نمی کنند، خاطرنشان کرد: مجلس یازدهم در بحث نظارت بسیار خوب عمل کرده است اما وضعیت مدیران خصوصاً در استان همدان مناسب نیست، متاسفانه ترک فعل در این استان منجر به تعطیلی 800 واحد تولیدی شده است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در پایان در پاسخ به سوالات طلاب اظهار داشت: نظام هماهنگ پرداخت راه حل گذر از بحران های مالی است و همسان سازی حقوق در بلند مدت به ضرر کشور خواهد بود، اشکال کار در طرح صیانت عدم تبیین و روشنگری این طرح بود و تصویب ماده 85 به معنای مخفی کاری طرح حمایت از حقوق کاربران به هیچ وجه نیست.

ارسال نظرات