۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۶۹۲۵۱۴

نقض مجدد حریم هوایی و آبی لبنان توسط رژیم صهیونیستی

نقض مجدد حریم هوایی و آبی لبنان توسط رژیم صهیونیستی
جنگنده‌های رژیم صهیونیستی با نقض مجدد حریم هوایی لبنان، دیوار صوتی را در جنوب این کشور شکستند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، برخی منابع رسانه‌ای از پرواز جنگنده‌ های رژیم صهیونیستی در آسمان جنوب لبنان و شکستن دیوار صوتی بر فراز این مناطق خبر دادند.

پایگاه خبری «إذاعة النور» با انتشار این خبر نوشت که امروز (شنبه، ۱۶ اکتبر)، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی پس از پرواز بر فراز اغلب مناطق ساحلی لبنان، در آسمان جنوب این کشور، دیوار صوتی را شکستند.

پایگاه خبری «یاصور»، «یونیوز» و ..نیز به نقل از خبرنگار شبکه «المنار» با انتشار این خبر، از نقض مجدد حریم هوایی لبنان از سوی رژیم صهیونیستی خبر دادند.

کمتر از دو هفته پیش نیز ارتش لبنان با صدور بیانیه‌ای از نقض مجدد حریم هوایی و آبی این کشور توسط رژیم صهیونیستی خبر داد.

اواخر مرداد ماه پیش، «زینه عکر» وزیر دفاع و سرپرست وزارت خارجه لبنان نقض مکرر حریم هوایی این کشور توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به منظور حمله به سوریه را محکوم و تاکید کرد که این اقدامات نقض آشکار قطعنامه‌های بین‌المللی بویژه قطعنامه ۱۷۰۱ (که به منظور پایان دادن به جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ صادر شد)، تهدید امنیت و ثبات در لبنان و نیز نقض حاکمیت آن است.

وی خبر داد که لبنان از طریق سفیر و نماینده خود در سازمان ملل «آمال المدللی» شکایتی را درباره این اقدامات رژیم اسرائیل ارائه داده است و از سازمان ملل خواسته جلوی این تجاوزهای رژیم صهیونیستی و نقض حریم لبنان به منظور تجاور به خاک سوریه را بگیرد.

منبع: فارس

ارسال نظرات