۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۶۹۲۵۷۸

افزایش درگیری‌ها در کشمیر/ ۲۸ نفر در دو هفته گذشته کشته شدند

افزایش درگیری‌ها در کشمیر/ ۲۸ نفر در دو هفته گذشته کشته شدند
مقامات هندی اعلام کردند بر اثر درگیری‌های روز گذشته میان شبه نظامیان و نیروهای دولتی و همچنین خشونت‌های خیابانی در کشمیر ۶ نفر کشته شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، مقامات هندی افزودند حداقل ۲۸ نفر از جمله ۹ غیرنظامی در دو هفته گذشته در درگیری‌ها میان شبه نظامیان و نیروهای امنیتی هند در کشمیر کشته شده‌اند.

ویجی کومار رییس پلیس کشمیر گفت: در روز شنبه دو شبه نظامی در درگیری با پلیس در شهر سرینگر کشته شدند. یکی از این افراد یک فرمانده ارشد شبه نظامیان بود.

وی افزود: چند ساعت بعد افراد ناشناس یک مغازه دار و یک کارگر که کشمیری نبودند را به قتل رساندند.
ارتش هند نیز در بیانیه‌ای گفت: روز شنبه دو سرباز ارتش هند در یک درگیری شدید در نزدیکی مرزهای هند و پاکستان در کشمیر کشته شدند.

این سربازها بیش از یک هفته دنبال شبه نظامیان در منطقه مرزی مندار بودند. پیش از این هفت سرباز هند در این منطقه که پوشیده از جنگل است، کشته شده بودند.

گروش شبه نظامی کشمیری موسوم به "تی آر اف" مسولیت قتل این افراد را بر عهده گرفته است.
یک پلیس در کشمیر گفت: بیش از یک هزار نفر که متهم به ارتباط با گروه‌های شبه نظامی و ممنوعه هستند در کشمیر بازداشت شده‌اند.

کشمیر تنها منطقه هند با اکثریت مسلمان است و درگیری میان شبه نظامیان کشمیری و نیروهای امنیتی از سال ۱۹۸۹ میلادی بیش از ۸۰ هزار کشته برجای گذاشته است./۹۸۸/

منبع:ای اف پی

ارسال نظرات